2 تیر 1393
شماره خبر: 124527

راهکارهای کارشناسی پروژه های ترافیکی با حضور دو تن از اعضای شورای شهر بررسی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

راهکارهای کارشناسی پروژه های ترافیکی با حضور دو تن از اعضای شورای شهر بررسی شد


مریم قهرمانی و فاطمه اسکندری دو عضو بانوی شورای شهر کرج با حضور در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج راهکارهای کارشناسی پروژه های ترافیکی شهر را بررسی کردند.
در این نشست روند اجرایی پروژه های ترافیکی اعم از احداث پل عابر پیاده، جانمایی شبکه فیبر نوری، احداث پارکینگ مکانیزه و تقاطعات غیر همسطح بررسی شد. در ابتدای این نشست، فیروزبخت مدیرعامل سازمان فاوا توضیحات کاملی در مورد چگونگی اجرای بستر فیبر مخابراتی در سال 92 ارائه داد. در ادامه رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک، محیط ریست و خدمات شهری شورای شهر کرج نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساختهای حمل و نقل عمومی در کلانشهر کرج این امر را به دلیل افزایش جمعیت نیازمند به روز رسانی دانست و گفت: اجرای طرح بی آرتی یکی از مهمترین پروژه های زیر ساختی حمل و نقل عمومی شهر کرج است که می تواند تحولات خوبی را در بخش حمل و نقل ایجاد کند. مریم قهرمانی تاکید کرد: اجرای این طرح همچنین تاثیر بسیار زیادی در رفع بحران های زیست محیطی این کلانشهر دارد. وی با تاکید بر ارتقاء شاخص های خدمات رسانی شهری، عنوان کرد: ارائه خدمات حمل و نقلی با بهره گیری از روش ها و سیستم های نوین از جمله راهکارهای ارتقاء شاخص های خدمات رسانی است که اجرای بی آر تی نمونه ای از آن است. قهرمانی با تاکید بر تسریع مطالعات کارشناسی و آغاز عملیات اجرایی ایجاد بی آر تی را یکی از مهمترین اولویت ها این معاونت عنوان کرد. درادامه فاطمه اسکندری دیگر عضو بانوی شورای شهر و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی این نهاد مردمی بر کلان نگری در طرح های ترافیکی تاکید کرد. وی شهر را موجودی در حال رشد خواند و ترافیکی را یکی از مشکلات اساسی و در صورت عدم توجه پیچیده شهری دانست و گفت: این مشکل به ظاهر پیچیده در صورت وجود راهکارهای مناسب کارشناسی به سادگی قابل حل است.
اسکندری تاکید کرد: برای تدوین طرح های ترافیکی باید افق دید بلندی داشت و مقطعی عمل نکرد. احمد افضلی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج نیز با تاکید بر سرعت گرفتن طرح های ترافیکی این مهم را هدف گذاری این معاونت در سال جاری عنوان کرد. چگونگی فرایند اجرای پروژه های پل های عابر پیاده و تقاطعات غیر همسطح، احداث پارکینگ مکانیزه، جانمایی تابلوهای VMS واخباری از جمله موضوعاتی بود که در این نشست به صورت تخصصی بررسی و با حضور دو عضو شورا راهکارهایی اجرایی شدن آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود