15 تیر 1393
شماره خبر: 125323

پراکندگی خدمات آفت مدیریت صحیح و یکپارچه شهری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پراکندگی خدمات آفت مدیریت صحیح و یکپارچه شهری است


شهردار کرج از جمله چالش های مدیریت صحیح و یکپارچه شهری را پراکندگی خدمات دانست و گفت: پیشگیری از بروز این پیامد منفی امری ضروری است.
علی ترکاشوند با بیان این مطلب افزود: یکی از چالش های پیش روی اداره شهر پراکندگی ارائه خدمات و بی توجهی به مدیریت صحیح و یکپارچه شهری است. وی گفت: اگر باور داشته باشیم که شهر سیستم پویائی است که ساختارهای آن برای ارتقاء کارکرد باید دارای تعامل باشند، این نکته را نیز باید مدنظرداشت که این تعاملات نیازمند تنظیم روابط پایدار و هماهنگ بویژه در بخش مدیریتی آن است که امروز در جوامع پیشرفته به مدیریت یکپارچه شهری معروف است. ترکاشوند با بیان اینکه، دیر زمانی است که به دلیل مهاجرت های بی رویه روند شهرنشینی فراگیر و در حال رشد است، بیان کرد: این مهم را میتوان به عنوان عامل ایجاد تداخل و یا به تعبیری پارازیت شهری معرفی کرد. رشد جمعیت در حالی افزایش می یابد که گسترش شهر همراه با ناپایداری هایی است که بیشتر در ابعاد زیست محیطی اقتصادی و کالبدی خودنمایی می کند.
مدیریت شهری باید کارآمد باشد
شهردار کرج در ادامه با تاکید بر اینکه مدیریت شهری باید کارآمد باشد، افزود: در یک نگاه برنامه ریزی برای همه امور محلی، سیاست گذاری، هدایت، ساماندهی، نظارت و هماهنگی باید با محور اجرای طرح های شهری به صورت کارآمد باشد. ترکاشوند افزود: این امور را می توان در تهیه طرح های توسعه شهری، مدیریت زمین و مسکن، حمل و نقل، بازیافت، مدیریت اسکان غیررسمی، بافت های فرسوده، محیط زیست، گردشگری و امور فرهنگی دید البته باید اذعان داشت، که این امور باید در حیطه مسئولیت های شهرداری و شوراها باشند. وی عنوان کرد: بر این اساس مدیریت باید ساختاری متفاوت را تجربه کند، ساختاری که طبق اصول کارشناسی و مدیریت نوین بنا شده باشد بگونه ای که بتوان ضریب آسیبهای اجتناب ناپذیری را که به دنبال بروز برخی موانع امکان بروز می یابد را به نحو اثرگذاری کاهش داد. ترکاشوند اظهارداشت: موارد عنوان شده هر کدام تاثیر گذاری ژرف و عمیقی بر مدیریت شهری می گذارند به نحوی که هر یک به تنهایی قادر هستند راندمان فعالیت ها و عملکرد مدیریت شهری را افزایش دهند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود