17 تیر 1393
شماره خبر: 125464

نمادسازی موجب ایجاد احساس تعلق در شهروندان می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نمادسازی موجب ایجاد احساس تعلق در شهروندان می شود


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر در آیین رونمایی از نمادی موسوم به پدر و پسر در میدان دانشگاه کرج، نصب کارهای هنری در شهر را عاملی برای ارتقای روحیه و تقویت نگاه و درک هنری شهروندان برشمرد و از سازمان زیباسازی خواست با درک اهمیت این موضوع، نسبت به نصب نمادهای مفهومی و ارزشمند در تمامی مناطق شهر اقدام نماید.
سعید فیروزگاه زیبایی را قطعه ای گم شده در پازل شهر برشمرد که پیش از این کمتر به آن توجه شده و امروز با بهره برداری از نمادهای مختلف، کوشیده می شود ضعف گذشته که ناشی از نبود سازمانی با این عنوان در شهرداری کرج بوده است، جبران شود. فیروزگاه تاکید کرد: نماد در واقع عصاره و چکیده ای از یک نگاه فرهنگی به موضوعات است که می تواند با به کار گرفتن ذهن مخاطبان، آنان را نسبت به موضوع حساس کرده و به آن احساس تعلق کنند. وی ادامه داد: شهر کرج از این منظر چندان غنی نیست و چنان که باید روی مباحث نمادسازی فرهنگی در این کلانشهر کار نشده است. در حالی که وجود این نمادها می تواند تاثیری بسیار شایسته بر شهروندان و نیز مسافرانی داشته باشد که در این شهر تردد کرده یا از آن عبور می کنند. عضو شورای اسلامی شهر بر ضرورت تعیین نمادی برای شهر کرج نیز اشاره کرد و اذعان داشت: شهر کرج با برخورداری از پیشینه ای بسیار غنی و ارزشمند، هنوز در ذهن مردم دیگر شهرها و حتی شهروندان همین کلانشهر، دارای هویت شاخصی نبوده و از جایگاهی که به واقع در آن قرار دارد در ذهن مخاطبان برخوردار نیست.
فیروزگاه اضافه کرد: این نگاه نیازمند اصلاح و بازسازی است. وی تاکید کرد: مسئولان و هنرمندان باید دست به دست یکدیگر داده و در اقدامی مشترک و همسو، با نگاهی فرهنگی و اسلامی به انتخاب و تهیه نمادی مناسب برای این کلانشهر بپردازند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود