22 تیر 1393
شماره خبر: 125719

توقف برنامه‌هاي كلان شهری از توسعه پیشگیری می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

توقف برنامه‌هاي كلان شهری از توسعه پیشگیری می کند


قائم مقام شهردار کرج گفت: توقف برنامه های کلان شهری در عرصه های مختلف شهری پیشگیری از توسعه، عمران و آبادانی را به دنبال دارد.
محمدرضا رضاپور با بیان این مطلب افزود: جامعه شهری برای شکل گیری از اصول و معیارهای مشخص در قالب ایجاد زیرساخت های شهری پیروی می کند که لازم است این زیرساخت ها با رویکرد انتفاع شهری تدوین و اجرایی شوند. وی افزود: جامعه شهری در تعاریف عنوان های مختلفی را شامل می شوند که برای نمونه می توان به زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی اشاره کرد که هر یک از مباحث عنوان شده نیز خود دارای زیرمجموعه های متعدد با بازتاب متنوع و گسترده است. این مسئول عنوان کرد: از خصوصیات این ساختارها میزان تاثیر گذاری شان بر روی امورات مختلف شهری است که امروزه آن را با پیامد های مثبت و منفی شهری می شناسیم. رضاپور با بیان اینکه برای داشتن شهری نمونه و مطابق با استانداردهای تعریف شده شهری باید نگاهمان به مسائل و موضوعات شهری را به گونه ای معنی دار تغییر دهیم، افزود: در این میان آنچه حائز اهمیت است داشتن نگاهی ویژه، کلان و عمیق به نوع و چگونگی چیدمان زیرساخت های شهری است.
احقاق کامل حقوق شهروندی نیازمند کلان گری است
قائم مقام شهردار کرج گفت: برای احقاق کامل حقوق شهروندی در قالب رفع نیازمندی های آنها و توسعه منطقی شهر نیاز داریم مسائل به گونه ای متفاوت از دیدگاه مسئولان خرد و کلان رصد شود. رضاپور اظهارداشت: توجه ویژه به بازتاب ها و خروجی های ناشی از کارکرد زیرساخت های مختلف شهری موضوعی است که نباید آن را نادیده انگاشت. وی عنوان کرد: خروجی های حاصل از کارکرد این زیرساخت هاست که پیشرفت، توسعه و عمران شهری را رقم می زند و می تواند مشکلات، بحران ها و چالش های اجتناب ناپذیری را که همه جوامع شهری با آن مواجه هستند را تا حد زیادی کاهش دهد. این مسئول خاطرنشان: خروج از تفکر سیستمی و سنتی برای حل مسائل و کلان نگری به موضوعات فرارو ضروری است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود