28 مرداد 1393
شماره خبر: 127686

واگذاری 70 درصدی باغ سیب فردای سبز کرج را تضمین کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

واگذاری 70 درصدی باغ سیب فردای سبز کرج را تضمین کرد


قائم مقام شهردار کرج گفت: با واگذاری 70 درصدی باغ سیب مهرشهر به شهرداری کرج فردای سبز این کلانشهر تضمین شد.
محمدرضا رضاپور با بیان این مطلب توسعه شهری را از ملزومات عمران و آبادانی دانست و افزود: روند توسعه و گسترش شهری باید در همه عرصه ها و با تناسب و توازن منطقی صورت گیرد. وی افزایش سرانه فضای سبز را از مهمترین اولویت های مدیریت شهری خواند و با اشاره به اهمیت مسائل زیست محیطی عنوان کرد: عدم توجه به مسائل اکولوژیکی به ویژه در شهرهای بزرگ که به دلیل بالا بودن آمار جمعیتی همچنین میل و انگیزه بیشتر در استفاده از تکنولوژی و تولیدات صنعتی، پیامدهای زیان آوری را به بار می آورد.
این مسئول با اذعان بر این موضوع که توسعه و عمران شهری لازمه پویایی شهر است، اظهار داشت: روند توسعه شهری فارغ از تاثیری که از سیاست های کلان شهری و شیوه جدید زندگی شهرنشینان می گیرد باید در راستای حفظ و صیانت از فضای سبز و پیشگیری از تخریب عرصه های طبیعی و زیست محیطی باشد. رضاپور، تخریب محیط زیست، فقدان خدمات شهری، نزول زیر بناهای موجود، فقدان دسترسی به زمین و سر پناه را از جمله بحران های مربوط به رشد جمعیت در شهرها ذکر و عنوان کرد: برای دستیابی به محیط زیست پایدار شهری لازم است که در زمینه حل مشکلات ساختاری نظیر توسعه زیرساخت ها و خدمات، توسعه فضای سبز و صیانت از این عرصه ها، کنترل مولفه های آلودگی هوا اقدام شود.
"عمران سبز" با توسعه عرصه سبز شهری
قائم مقام شهردار کرج در ادامه با اشاره به واگذاری بخشی از اراضی باغ سیب به شهرداری کرج، این اقدام را در راستای توسعه عرصه سبز شهری موثر دانست و گفت: با اجرای این مهم فردای سبز کرج تضمین شد. رضاپور اظهار داشت: احیاء باغ سیب مهرشهر رهیافت توسعه پایدار شهری در کلانشهر کرج محسوب می شود و می توان گفت هدفی است که نهایت ندارد و باید بطور مستمر انجام شود. قائم مقام شهردار کرج با اشاره به توافق های اولیه در راستای واگذاری باغ سیب مهرشهر گفت: طبق این توافق اراضی جبهه شرقی باغ سیب مهرشهر که 30 درصد مساحت باغ را شامل می شود و عمدا اراضی زراعی هستند در اختیار بنیاد مستضعفان به عنوان مالک قرار می گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود