2 شهریور 1393
شماره خبر: 127978

اهتمام ویژه منطقه 9 برای احیای بافت فرسوده

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اهتمام ویژه منطقه 9 برای احیای بافت فرسوده


مدیر منطقه 9 شهرداری کرج گفت: این منطقه اهتمام ویژه ای برای احیای بافت های فرسوده به عنوان اولویت اول سیاستگذاری های منطقه دارد.
عباس سعیدی کیا با اشاره به سیاست های کلی مجموعه مدیریت شهری کرج اعم از شهرداری و شورا در راستای احیای بافت های فرسوده شهری افزود: شهرداری منطقه 9 نیز به تبع این سیاست گذاری کلان در راستای احیای بافت های فرسوده برنامه ریزی می کند. وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع فوق، این مجموعه مردمی برنامه ریزی های کلانی را برای ایجاد انگیزه مالکان بافت های فرسوده به منظور احیا این بافت ها تدوین کرده است. این مسئول با اشاره به قرار گرفتن منطقه 9 در نقطه مركزي شهر كرج با بیان اینکه بخشی از این منطقه در پوشش بافت فرسوده قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به این مهم احیای این میزان بافت فرسوده به جد در دستور کار شهرداری منطقه قرار دارد. سعیدی کیا با تاکید بر اطلاع رسانی گسترده و آگاهی شهروندان از نحوه احیای بافت های فرسوده عنوان کرد: انجام تبلیغات به صورت بنر همچنین در اختیار قرار دادن بسته های فرهنگی با موضوع بافت های فرسوده از جمله اقداماتی است که با هدف اطلاع رسانی شهروندان از روند احیای بافت های قدیمی صورت گرفته است. وی با اشاره به استقبال شهروندان منطقه از اجرای طرح نوسازی بافت های فرسوده افزود: در نظر گرفتن تخفیفات ویژه به منظور احیای بافت های فرسوده، تعامل با سازمان نظام مهندسی همچنین تخفیفات ویژه برای صدور پروانه و پایانکار ساختمان های احیا شده زمینه ساز استقبال شهروندان از اجرای طرح احیای بافت فرسوده شده است.
تكریم ارباب رجوع در اولویت قرار گیرد
مدیر منطقه 9 شهرداری کرج در بخشی دیگر با تاکید بر تکریم ارباب رجوع بیان کرد: همه اقدامات صورت گرفته از سوی مجموعه شهرداری با هدف جلب رضایتمندی شهروندان انجام می شود؛ به این منظور تکریم ارباب رجوع در راس و اولویت برنامه های شهرداری منطقه قرار دارد. سعیدی کیا با بیان اینکه تكريم ارباب رجوع به عنوان یک ضرورت باید سرلوحه کار تمامي مسؤلان قرار گیرد، افزود: طرح تکریم ارباب رجوع از جمله طرح هایی است که به ویژه در دستگاه های خدمات رسان شهرداری با توجه به آمار مراجعات روزانه شهروندان، کاربردی ویژه دارد. این مسئول در تعریفی از عنوان طرح "تکریم ارباب رجوع" از این موضوع به عنوان یکی از مولفه های حقوق شهروندی نام برد و افزود: در واقع تکریم ارباب رجوع بر نحوه رعایت مؤلفه‌های رفتاری مسئولین در قبال شهروندان تاکید دارد که به فراخور آن شهروندان عملکرد سازمان های مردمی را ارزیابی می کنند. سعيدي كيا اظهار داشت: با توجه به تعریف فوق نیاز است، مسئولین دقت نظر بسیار بالایی در رعایت مولفه های رفتاری در خصوص مواجه با شهروندان و پاسخگویی به نیازهای مطرح شده از سوی آنان داشته باشند. وی، بحث طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع را از جمله مباحث مهم دستگاه های مردمی به ویژه مجموعه شهرداری ها ذکر کرد و گفت: تحقق این مهم یکی ازبرنامه مهمی است که به منظور ایجاد تحول در نظام اداری کشور به تصویب شورای عالی اداری رسیده و در حال اجراست. مدیر منطقه9 شهرداری کرج با بیان اینکه، روند پاسخگویی به مراجعان شهرداری طولانی نشود، اضافه كرد: سیر پروسه اداری، نامه نگاری و دستورات اجرایی در شهرداری و حوزه های مختلف نباید بگونه ای باشد که مراجعان برای انجام امور اداری دچارسرگردانی شوند. سعيدي كيا با تاکید بر مساعدت و کمک رسانی به ارباب رجوع، بیان کرد: تکریم ارباب رجوع باید در خصوص همه اقشار جامعه اعم از اقشار ضعیف جامعه، خصوصا جانبازان، معلولین، افراد مسن و ... صورت گیرد. این مسئول، تکریم ارباب رجوع و تامین رضایتمندی مردم را مهم ارزیابی کرد و گفت: رسیدن به نقطه مطلوب در خصوص تحقق این مهم از برنامه های اولویت دار منطقه 9شهرداری کرج است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود