2 شهریور 1393
شماره خبر: 127987

آئین نامه جدید استفاده از بتن آماده استاندارد در ساخت ابنیه شهری ابلاغ شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آئین نامه جدید استفاده از بتن آماده استاندارد در ساخت ابنیه شهری ابلاغ شد


معاون شهرسازی منطقه 11 شهرداری کرج با اعلام اینکه آئین نامه جدید از اول شهریور ماه سال جاری لازم الاجراست، از سازندگان خواست از این به بعد بر اساس مفاد آئین نامه جدید مبادرت به ساخت ابنیه کنند.
مسعود قاسمی دهسوری با اشاره به ابلاغ آئین نامه جدید مبنی بر بکارگیری بتن آماده استاندارد در ساخت و سازهای شهری گفت: شهرداری کرج اقدام به تدوین تفاهم نامه با اداره کل استاندارد استان البرز و انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی استاندارد کرده است که با ابلاغ آن به مناطق شهرداری، استفاده از بتن آماده استاندارد در ساخت و سازها اجباری شده و بر این اساس از اول شهریور ماه آئین نامه مذکور لازم الاجراست. وی ادامه داد: طبق مفاد این تفاهم نامه شهرداری هرگونه خدمات به ساخت و سازهای شهری را منوط به استفاده از مصالح استاندارد، بالاخص بتن آماده استاندارد می کند و صدور مجوز احداث ساختمان مشروط به ارائه تعهدنامه تامین بتن آماده از سوی کارخانجات بتن آماده استاندارد است. قاسمی افزود: صدور پایانکار ساختمانی منوط به ارائه گواهینامه تضمین کیفیت بتن آماده برای کلیه مراحل بتن ریزی است و شهرداری از پذیرش نقشه هایی که در آنها نسبت به درج رده مقاومتی در ذیل نقشه های سازه اقدام نشده باشد، خودداری می کند. وی اظهار داشت: استفاده از بتن دست ساز در اجرای سازه پروژه ها از جمله فونداسیون، ستون و سقف در پای کار ممنوع است و شهرداری مطابق گزارش مهندسان ناظر و یا بازرسان انجمن بتن نسبت به جلوگیری از ادامه فعالیت پروژه اقدام خواهد نمود.
معاون شهرسازی منطقه 11 عنوان کرد: شهرداری با مهندسان ناظر و مجری که از مفاد این تفاهم نامه تخلف نمایند برابر ضوابط و مقررات برخورد و متخلفین را به شورای انتظامی معرفی می کند. این مسئول از شهروندان خصوصاً سازندگان ساختمان خواست برای بالا بردن ضریب ایمنی ابنیه و استاندارد سازی ساخت و سازها، از این پس مطابق آئین نامه جدید عمل کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود