3 شهریور 1393
شماره خبر: 128053

تبلیغات محیطی کرج در انتظار برنامه ریزی و تدبیر مدیران

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تبلیغات محیطی کرج در انتظار برنامه ریزی و تدبیر مدیران


عضو پارلمان شهری با بیان اینکه کرج به شدت از آشفتگی بصری در حوزه تبلیغات محیطی شهر رنج می برد، بر ساماندهی آن تاکید و عنوان کرد: پسندیده است با فاصله گرفتن از رویکرد مادی گری، بخشی از ظرفیت فضاهای تبلیغات محیطی شهر به انعکاس پیام های شهروندی و اخلاقی اختصاص یابد.
مریم قهرمانی صبح امروز در حاشیه بازدید از سازمان زیباسازی در تشریح جزئیات جلسه و خروجی آن بیان کرد: در نشستِ صبح امروز که در فضایی صمیمی و کارشناسی برگزار شد، مقرر گردید تفاهم نامه ای میان سازمان زیباسازی و معاونت شهرسازی منعقد گردد که بر اساسِ آن، ساختمان های بلند مرتبه یا حداقل بالای پنج طبقه احداثی در سطح شهر با بهره مندی از تخفیف ویژه عوارض شهری نسبت به انجام عملیات نورپردازی و زیباسازی اقدام کنند تا فضای بصری کرج از آشفتگی کنونی رهایی یابد. وی ادامه داد: یکی دیگر از حلقه مفقوده های ارتباطی سازمان زیباسازی، ارتباط تنگاتنگ این مجموعه هنری با معاونت فنی و عمرانی است که در نشستِ امروز مورد تذکر جدی قرار گرفت و مقرر شد با امضای تفاهم نامه ای میان این دو نهاد، انتخاب طرح و رنگ کفپوشِ معابر اصلی و فرعی شهر در عملیات های عمرانی به عهده کارشناسان سازمان زیباسازی باشد اما دخالتی در جنس و کیفیت متریال آن صورت نگیرد.
ایجاد مدیریت یکپارچه تبلیغات محیطی شهر
رئیس کمیسیون حمل و نقل پارلمان شهری کرج در ادامه با تاکید بر ایجاد مدیریت یکپارچه تبلیغات محیطی شهر زیر نظر سازمان زیباسازی گفت: متاسفانه اینکه کرج از آشفتگی بصری رنج می برد، واقعیتی کتمان ناپذیر است و هر سازمان به سلیقه و تفسیر خویش دستی بر آتش زیباسازی می برد که نتیجه آن رشد بی قد و قواره شهر و ایجاد رنجش در مخاطبی ایست که به تماشای آن می نشیند فلذا در نشست تخصصیِ امروز تاکید شد که بهره برداری از کلیه فضاهای تبلیغاتی اعم از تابلوها، ایستگاه های اتوبوس، اتوبوس ها، استندها و پل های عابر پیاده زیر سازمان زیباسازی بازاریابی و واگذار شود. همچنین بخشی از این فضاها باید به صورت دوره ای از تبلیغات تجاری پاکسازی و جهت نصب پیام های شهروندی و سخنان گوهربار ائمه اطهار و بزرگان دین در اختیار مناطق و سازمان های تابعه قرار گیرد.
نمای شبهای کرج نیاز به بهسازی دارد
قهرمانی افزود: واقعا جای نورپردازی و نماسازی حرفه ای در ساختمان های بلندمرتبه، پل ها، میادین و پارکها و بوستان های سطح شهر خالی است و هیچ انگیزه ای در مردم برای حضور شبانه در خیابانهای شهر و لذت بردن از هوای تازه وجود ندارد. قهرمانی با بیان اینکه سازمان زیباسازی در درجه نخست و قبل از پیچیدن نسخه درمانگر برای زیبایی شهر باید به دنبال ساختمانی زیبا و استاندارد و متناسب با رسالت ذاتی خویش باشد، افزود: در نشستِ امروز از مدیران سازمان تقاضا شد قطعه زمین مناسبی را جهت احداث ساختمان جدید ستادی و اداری سازمان پیشنهاد دهند تا در صحن علنی شورای شهر مورد بحث و بررسی قرار گیرد. همچنین در محوطه ساختمان ایجاد نمایشگاه دایمی زیباسازی جهت ارایه مبلمان شهری و لوازم و تجهیزات مرتبط با زیباسازی شهری برپا امکان سنجی شود که ضمن ایجاد درآمدزایی، نیاز مناطق و سازمان های تابعه به این نوع لوازم را تامین کند. وی با اشاره به ایجاد الزاماتی برای سازندگان بناهای مسکونی و تجاری نظیر اجبار به نصب سطل زباله مقابل ساختمان قبل از دریافت پایانکار، خواستار تبیین استانداردهایی برای الزام سازندگان بناها به زیباسازی و نورپردازی و نماسازی حرفه ای شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود