28 تیر 1391
شماره خبر: 9093

ضرورت اجتناب از اکران سلیقه ای تبلیغات محیطی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ضرورت اجتناب از اکران سلیقه ای تبلیغات محیطی

سپیدار آنلاین: معاون فنی و اجرایی سازمان زیباسازی شهرداری کرج بر ضرورت اجتناب از اکران سلیقه ای تبلیغات محیطی در سطح شهر تاکید کرد.
پیمان بضاعتی پور افزود: این مهم با هدف تحول سیما و منظر شهری به صورت هدفمند دنبال می شود. وی بر ضرورت ساماندهی تابلوهای تبلیغات محیطی در سطح شهر عنوان کرد: این مهم نقش بسزایی در اعمال سلیقه ای اکران تابلوهای محیطی که به طور مستمر در تيرس همگان است، ایفا می کند. با تاکید بر ایجاد مبلمان شهری یکپارچه عنوان کرد: طراحی شهر در واقع خلق یک اثر هنری بزرگ است که ضمن برآوردن نیازهای روحی شهروندان، شهر را به لحاظ بصری زیبا می کند. این مسئول با بیان اینکه، هدف غایی یک شهر ایجاد محیطی خلاق برای مردم و شهر است، گفت: محیط های زیبا به لحاظ بصری آزادی انتخاب به افراد می دهد و زمینه خلاقیت را برای فعالان این عرصه فراهم می کند. بضاعتی پور با تاکید بر ایجاد امکانات مناسب شهری عنوان کرد: تحقق این مهم نیاز به فراهم آوردن عناصر مکمل دارد که ساماندهی مبلمان شهری از مهمترین ارکان آن می باشد. وی در تعریفی از واژه مبلمان شهری، عنوان کرد: مبلمان شهری به مجموعه وسیعی از وسایل، اشیاء، دستگاه ها، نمادها، خرده بناها، فضاها و عناصری گفته می شود که به علت واقع شدن در شهر و خیابان و استفاده عمومی مردم از این وسایل به این اصطلاح معروف شده اند. بضاعتی پور با اشاره به تاسیس سازمان زیباسازی شهرداری کرج با بیان اینکه، تاسیس این سازمان وظیفه و مسئولیت خطیری را بر عهده مسئولان گذاشته است، عنوان کرد: برنامه ریزی، ساماندهی، آرام سازی و بهسازی فضا و تجهیزات شهری از جمله تعهدات سازمان است.
ضرورت یکپارچه سازی و اشتراک مداری در ساختار زیباسازی
معاون فنی و اجرایی سازمان زیباسازی شهرداری کرج عنوان کرد: یکپارچه سازی و اشتراک مداری در ساختار زیباسازی از مهمترین مسائلی است که به منظور فراهم آوردن بسترهای مناسب برای ایجاد ساختارهای زیباسازی شهری باید به نحو مطلوبی لحاظ شود. بضاعتی پور، هویت مکان های اجرای پروژه های زیباسازی در سطح شهر را مهم ارزیابی کرد و افزود: انتخاب و طراحی مناسب مبلمان شهری، حفظ هویت مکان و نمود بیشتر آن را ممکن می سازد. وی اظهارداشت: کلانشهر کرج مستعد اجرای طرح های زبیا سازی می باشد و این سازمان نیز با شناخت استعدادهای این کلانشهر نسبت به طراحی و اجرای طرح های زیبا سازی اقدام می کند. بضاعتی پور، اهمیت و جایگاه مسائل زیباشناختی را یادآور شد و با اشاره به جایگاه این مهم در عرصه شهر نشینی عنوان کرد: شهر و شهروندان به عنوان ارکان اصلی تشکیل دهنده جامعه شهری نیاز به پرداختن به این مقوله دارند.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود