3 شهریور 1393
شماره خبر: 128059

مدل مدیریت واحد شهری کلید اداره شهرهاست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مدل مدیریت واحد شهری کلید اداره شهرهاست


قائم مقام شهردار کرج با بیان اینکه مدل مدیریت واحد شهری کلید اداره شهرهاست، گفت: برای اداره بهتر شهر ارائه تعریف جامع و کاملی از مدل مدیریت شهری در متون قانونی امری ضروری است.
محمدرضا رضاپور با تاکید بر ضرورت بررسی سیر تطور مدل های مدیریت شهری در کشور با بیان اینکه تاکنون مدل شورا و مدیر شهری رایج ترین مدل مدیریت شهری بوده است، افزود: از مولفه هایی که موجب موفقیت مدیریت شهری در رسیدن به اهداف تعیین شده می شود، بهره گیری از مدیریت تخصصی در همه امور شهری است. این مسئول با اشاره به گستردگی مسئولیتهای مدیریت شهری عنوان کرد: برغم این گستردگی مدیریت شهری با محدودیت های مدیریتی مواجه است که در راستای رفع این مشکل موضوع "مدیریت یکپارچه شهری" مطرح شده است؛ با تحقق این امر می توان در ایجاد مدل و مکانیسمی کارآمد برای اداره امور شهری دست یافت.
ضرورت مشارکت مردم در اداره امور شهر
قائم مقام شهردار کرج در بخشی دیگر مشارکت مردم در اداره امور شهری را مهم ارزیابی کرد و انجام این مهم را در تحقق سياست‌هاي اصولي مديريت شهري مهم دانست و گفت: شهرداری ها برای ارائه خدمات شهری متحمل هزينه‌ های بسیار زیادی می شوند که نگهداشت شهر از آسیب های متعدد مهمترین آنهاست و بی شک مشارکت شهروندان در این خصوص می تواند مددرسان شهرداری در کاهش هزینه های این سازمان باشد. رضاپور با بیان اینکه مشارکت مردمی در همه امور بخشی از هزینه های شهری را تامین می کند، عنوان کرد: تحقق این مهم بروز مشکلات شهري را به نحو بسیار زیادی کاهش می دهد. وی افزود: فرهنگسازی برای مشارکت دهی شهروندان در امور شهری را می توان به عنوان الگو و مدلی کارآمد که زمینه های موفقیت مدیریت شهری را در عرصه های گوناگون از جمله سرمایه گذاری، صیانت از موجودیت شهر، پرداخت عوارض و... فراهم می کند، لحاظ کرد؛ بی شک شهروندان با درک و پذیرش خروجی های مثبت حاصل از مشارکت مردمی از همکاری با این سازمان استقبال می کنند. رضاپور بیان کرد: اگر مشارکت مردم در تامين هزينه‌هاي شهر که در قالب عوارض و درآمدهاي پايدار تعريف شده است، افزايش يابد، توسعه شهر و حرکت در مسیر تامین خواسته های شهروندی نیز همگون تر می شود. وي تدوین و اجرای برنامه‌های هدفمند در خصوص جلب مشارکت مردمی را مهم ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که با مشارکت بيشتر از سوي مردم در نگهداری شهر و کاهش هزينه‌هاي جانبی در کلانشهر کرج عملکردی موفق داشته باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود