10 شهریور 1393
شماره خبر: 128478

حساسیت فرهنگ، سازمان فرهنگی را میزبان مدیرکل صدا و سیمای البرز کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

حساسیت فرهنگ، سازمان فرهنگی را میزبان مدیرکل صدا و سیمای البرز کرد


مدیرکل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج میزبان مدیر کل صدا و سیمای استان البرز بود تا در سالی که به صلاحدید رهبر انقلاب اسلامی، به عرصه فرهنگ حساسیت و جایگاهی ویژه داده شده است، دو مدیر فرهنگی، به بررسی راهکارهای برجسته سازی فرهنگ در جامعه شهری کرج بپردازند.
در این دیدار که در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری این کلانشهر برگزار شد، حبیب الله مازندرانی و حسین سعیدی سیرایی پیرامون راهکارهای مناسب فرهنگی برای ارتقای فرهنگ شهری و اجتماعی به گفتگو نشستند. مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی در خصوص این جلسه با اشاره به اهمیت هماهنگی بخش های فرهنگی به ویژه سازمان فرهنگی با صدا و سیما به عنوان دو بخش اثرگذار در محیط اجتماع، تاکید کرد: حضور مدیر کل صدا و سیما در سازمان، امکان برقراری نوعی هم اندیشی را فراهم کرد که طی آن به توافقاتی در زمینه اجرای طرح های مشترک فرهنگی به منظور ارتقای فرهنگ شهروندی در شهر و ارائه اطلاعات و دانستنی هایی به شهروندان در این حوزه دست یافتیم.
حسین سعیدی سیرایی افزود: تشکیل کارگروه فرهنگی با حضور مسئولان، نقش آفرینان و اهالی نخبه فرهنگی یکی از اهداف سازمان در آینده نزدیک است که از این طریق، نوعی نقشه راه و هدف برای اجرای طرح های فرهنگی تهیه شده و مد نظر قرار گیرد. سعیدی بیان کرد: تشکیل این کارگروه با همکاری و همراهی سازمان صدا و سیما که دسترسی و امکان ارائه و دریافت اطلاعات شهروندان به صورت مستقیم و در حجم گسترده را دارد بسیار سهل تر خواهد بود که این امر در هم اندیشی روز گذشته طرح شد و ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گرفت.
رادیو شهر منعکس کننده عملکرد مدیریت شهری
وی اضافه کرد: راه اندازی رادیوهای مختلف شهری با هدف انعکاس عملکرد مدیریت شهری کرج از دیگر مباحثی بود که با مدیر کل صدا و سیمای استان مطرح و مقرر شد با تاسیس این رادیو، اطلاعات مورد نیاز شهروندان و خدمات ارائه شده از سوی مدیریت شهری به گوش همشهریان خواهد رسید. به گفته سعیدی انعقاد تفاهم نامه ای در خصوص ساخت برنامه با موضوع اقوام نیز از محصولات ارزشمند این جلسه بود. وی گفت: اقوام بخش بسیار مهم و گسترده ای از اهالی کرج نشین هستند که هر یک دارای فرهنگ و خصائص و ویِژگی های خاص روحی، فکری و اجتماعی بوده و نمی توان برای همه آنها نسخه ای یکسان در حیطه فرهنگ پیچید. بلکه باید تمامی این قومیت ها را با فرهنگ خاص خود مورد توجه و بررسی قرار داد. سعیدی اضافه کرد: بر این اساس تولید برنامه ای مشترک با همکاری سازمان فرهنگی و صدا و سیمای استان با موضوع اقوام در این جلسه هم اندیشی مطرح شد. همچنین تهیه و تولید برنامه های مرتبط با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی با هدف توسعه و ارتقای نگرش های ملی و مذهبی در شرایطی که جنگ نرم تهدیدات و تاثیرهای بی شمار خود را بر جوانان شدت داده است، مورد توافق مسئولان دو سازمان قرار گرفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود