19 شهریور 1393
شماره خبر: 129063

پایان امسال؛ آخرین مهلت برای عملیاتی سازی توافق با مالک باغ سیب

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پایان امسال؛ آخرین مهلت برای عملیاتی سازی توافق با مالک باغ سیب


شهردار کرج اظهار داشت: چنانچه تا پایان سال جاری توافق صورت گرفته با بنیاد مستضعفان اجرایی نشود، موضوع مالکیت شهرداری بر بخش اعظم باغ سیب کان لم یکن و به سرنوشت توافق نامه قبلی دچار می شود.
علی ترکاشوند که در جلسه علنی صبح روز گذشته شورای شهر کرج سخن می گفت، با تشکر از حمایت قاطع نمایندگان مردم برای امضای توافق نامه با مالک باغ سیب جهت در اختیار گرفتن بخش اعظم بزرگ ترین باغ پیوسته میوه کشور اذعان داشت: شهرداری کرج بعد از قطع گسترده درختان باغ سیب در تعطیلات نوروزی، تصمیم قاطعی برای برداشتن دیوار جدایی بین مردم و این عرصه سبز گرفت و به دنبالِ آن شاهد برگزاری چند دور مذاکرات فشرده با حضور نمایندگان بنیاد مستضعفان بودیم که با حصول نتیجه بسیار مطلوب به نفع شهر و شهروندان همراه بود. شهردار کرج ادامه داد: یکی از بخش های مهم توافق نامه، در نظر گرفتن سقف زمانی برای عمل به تعهداتِ طرفین است که بر اساس آن، چنانچه تا پایان سال جاری تفکیکِ سهم هر یک از طرفین همراه با تغییر کاربری ها و صدور اسناد جدید مالکیت صورت نگیرد، مالکیت شهرداری بر بخش اعظم باغ سیب کان لم یکن و منتفی می شود. این مسئول شهری افزود: اکنون که شش و نیم ماه تا پایان سال جاری زمان باقی مانده است، جا دارد که اهتمام بیشتری نسبت به اجرایی شدن مفاد توافق نامه صورت پذیرد تا فرصت طلایی پیش آمده برای رفع نگرانی های چند دهه ای دوستداران محیط زیست در خصوص سرنوشت باغ سیب سوخت نشود.
طرح پرونده در نخستین جلسه کمیسیون ماده پنج
ترکاشوند گفت: بنده در جریان حضور استاندار محترم در آیین گشایش سومین نمایشگاه گل و گیاه کرج به آقای طهایی حساسیت باغ سیب برای اکوسیستم و سبزینگی شهر را بازگو کردم و از ایشان خواستم که تغییر کاربری بخشی از مساحت "باغ سیب" که شامل اراضی غیر بایر می شود، در نخستین کمیسیون ماده پنج استان مطرح و درباره اش تصمیم گیری شود. شهردار کرج تصریح کرد: سهم شهر از باغ سیب در توافق کنونی فراتر از چیزی است که قانون پیش بینی کرده و به حمد الهی پس از عملیاتی شدن آن شاهد احداث پارک موزه دفاع مقدس، پارک بانوان، پارک دانشجو و فضاهای این چنینی در آن خواهیم بود و درهای این باغ زیبا و بزرگ به روی دوستداران و علاقمندان گشوده می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود