24 شهریور 1393
شماره خبر: 129309

احداث تقاطع های غیر همسطح به محدود شدن تردد عابرین پیاده منجر نشود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

احداث تقاطع های غیر همسطح به محدود شدن تردد عابرین پیاده منجر نشود


عضو پارلمان شهری کرج با اشاره به پیش بینی احداث بیش از پنجاه تقاطع غیر همسطح در این کلانشهر بر مبنای مطالعات طرح جامع ترافیک اظهار داشت: احداث تقاطع های غیر همسطح به محدودن شدن تردد عابرین پیاده در سطح شهر منجر نشود.
مجید کاویانی ادامه داد: اکنون شهروندان برای دسترسی به آنسوی برخی تقاطع های احداثی در سطح شهر باید چند صد متر پیاده روی کنند که قطعا طی این مسافت برای سالمندان و افراد معلول غیر به آسانی ممکن نیست و موجب گلایه مندی آنان از مدیریت شهری می شود؛ ضمن آنکه اصل کارها بر انسان محوری بنا شده و باید به سمتی حرکت کنیم که زندگی ماشینی بر زیست طبیعی انسانها چیره نشود بلکه آنها را تسهیل کند. وی افزود: مطالبه نمایندگان مردم جانمایی و احداث پل های مکانیزه و برقی عابر پیاده در حوالی تقاطع های غیر همسطح است تا عابرین پیاده بدون استرس گذر از عرض تقاطع که سرعت خودروهای عبوری از روی آن به نسبت دیگر معابر بیشتر است، بتوانند به مقصد دلخواه خود برسند. نماینده مردم در شورای چهام کرج همچنین در بیان تذکری گفت: در شرایطی که مسئولان شهری و استانی از هر تریبون برای دعوت مردم به کاهش استفاده از خودروهای تک سرنشین و گرایش به سمت ناوگان حمل و نقل عمومی بهره می جویند اما در عمل، حرکتِ مدیریت شهری به سمت محدود کردن عابرین پیاده و اجبار شهروندان به استفاده از خودروی شخصی جهت پشت سر گذاشتن موانع طبیعی به نام تقاطع های غیر همسطح است.
ارتقای انسان محوری در برنامه های شهری
نماینده مردم در شورای چهارم کرج ادامه داد: نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی و تاکسیرانی، راه اندازی خط ویژه بی آر تی و نیز تکمیل خط دو قطار شهری کرج و حومه جزو اولویت های اصلی شهر در حوزه روان سازی ترافیک و کاهش آلایندگی هوا است که نباید اجازه بدهیم در سایه دیگر سیاست های مدیریت شهری گُم بماند. همچنین افزایش تعداد پل های عابر پیاده و احداث مسیرهای دوچرخه سواری می تواند به ارتقای انسان محوری در برنامه های شهری کمک شایانی نماید.
کاویانی بر ایجاد پل های مکانیزه و برقی عابر پیاده در حوالی تقاطع های غیر همسطح تاکید کرد
کاویانی خاطر نشان کرد: وابستگی زیاد انسانها به استفاده از خودروی شخصی موجب تهدید سلامتی و بهداشت روانی ایشان شده و آنان را در معرض ابتلا به انواع بیماری های جسمی و روحی قرار داده است که برای مقابله با این معضل، باید در راستای تشویق شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی یا پیاده روی بیشتر در سطح شهر برنامه ریزی های لازم را داشته باشیم. وی در پایان همچنین بر تعریف و اجرای سه پیوست اجتماعی، فرهنگی و محیط زیست در احداث تقاطع های غیر همسطح تاکید کرد و بیان داشت: ارزیابی آثار مثبت و منفی فرهنگی و اجتماعی احداث یک پروژه عمرانی می تواند مسئولان را متوجه بازتاب هایِ اقدامات خویش کند و مانع از تهدید محیط زیست و سلامت طبیعت در سایه اقدامات مصنوعی دستِ بشر گردد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود