29 شهریور 1393
شماره خبر: 129573

تقاطع شهدای دانش آموز برگ برنده شهرداری در اصلاح ترافیک منطقه

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تقاطع شهدای دانش آموز برگ برنده شهرداری در اصلاح ترافیک منطقه


مدیر منطقه 9 شهرداری کرج از افتتاح زودهنگام زیرگذر شهدای دانش آموز به عنوان برگ برنده مدیریت شهری در اصلاح روند ترافیکی این منطقه یاد کرد و بیان داشت: اگر اعضای شورای اسلامی شهر و شخص شهردار مساعدت و تدبیر ویژه نداشتند، تحقق این امر هفت ماه پیش از موعد مقرر امکان پذیر نبود.
عباس سعیدی کیا و در آستانه افتتاح پل زیرگذر شهدای دانش آموز با بیان اینکه این طرح با جدیت تمام و تلاش شبانه روزی کارکنان به مرحله بهره برداری رسید، اظهار داشت: با آغاز تردد در این تقاطع شاهد کاهش قابل توجه بار ترافیکی در این نقطه از شهر که تعدادی از شریان ها و خیابان های اصلی شهر به آن متصل می شوند، خواهیم بود. سعیدی کیا با اشاره به روند اجرای پروژه، افزود: عملیات اجرایی این طرح از سال 88 با پیمانکاری شرکت دی آغاز شد. در سال 92 به دلیل عدم اجرای برخی تعهدات از سوی پیمانکار طرح مدتی در حالت توقف باقی ماند که با روی کار آمدن شورای چهارم و تدبیر اعضاء در خصوص نحوه ادامه طرح، شرکت مجری برکنار شده و ادامه عملیات احداث طی برگزاری یک مرحله مناقصه عمومی و تغییر و تحول در کارگاه، به شرکت مولوی واگذار شد. وی اضافه کرد: طبق پیش بینی شهرداری و بنا به قرارداده منعقده با پیمانکار، مقرر بود پروژه در فروردین ماه سال 94 مورد بهره برداری قرار گیرد. با توجه به حساسیت محل احداث پل و دشواری تردد در مسیرهای موقت، شهرداری کرج و پیمانکار طی همکاری ای دوجانبه و انجام اقدامات به صورت شبانه روزی، موفق به افتتاح پیش از موعد پل شدند. به گفته سعیدی کیا بر این اساس این تقاطع در پایان تابستان سال 93 و با هفت ماه صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان و مجریان طرح، به بهره برداری خواهد رسید و شهروندان از برکات اجرای این طرح عمرانی بهره مند می شوند. مدیر منطقه 9 شهرداری کرج یکی از دلایل تاکید شهرداری برای افتتاح زودتر از موعد این تقاطع را آغاز سال تحصیلی مدارس و ازدیاد تردد خودروها در این مسیر عنوان کرد که سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان می شد و راه اندازی آن می تواند تا حد زیادی از هدررفت وقت و انرژی دانش آموزان و خانواده های آنها را جلوگیری کند.
صبوری شهروندان استوارترین ستون در اجرای طرح
سعیدی کیا با تقدیر از صبوری شهروندان و پذیرش تبعات ناشی از اجرای طرح در منطقه، ادامه داد: تعدادی از ساکنان منطقه مشکلاتی را درباره عوارض ناشی از اجرای پروژه مرکزی تقاطع غیرهمسطح شهدای دانش آموز واقع در چهارراه دولت آباد مطرح کرده بودند که از این جمله استمرار سر و صدای ناشی از اجرای طرح بود. با توجه به این نکته شهرداری کرج کوشید با بهره برداری زودهنگام از طرح، ضمن تقدیر از صبوری و همراهی همسایگان و شهروندانی که در معرض مشکلات ناشی از ساخت پل قرار داشتند، به مشکلات آنان در این بخش پایان دهد. وی به بیان شرح مختصری از خصوصیات این تقاطع نیز پرداخت و اذعان داشت: تقاطع شهدای دانش آموز دارای پنج دال بتنی با دهانه ای به طول 40 متر است. مدیر منطقه 9 شهرداری کرج از به کارگیری نخستین پانل پیش ساخته بتنی در ساخت این تقاطع خبر داد و اضافه کرد: همچنین در نمای زیرگذر تقاطع از انواع پانل های پیش ساخته بتنی طرح دار و بتن و آماتور مصرفی، تعبیه شده است که نمای زیبایی را برای عابران و شهروندان ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود