8 مهر 1393
شماره خبر: 130247

آتش نشانان اخلاص و ایثار را برای حیات دنیوی برگزیدند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آتش نشانان اخلاص و ایثار را برای حیات دنیوی برگزیدند


روز هفتم مهرماه 1359 وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می شود.
روز هفتم مهرماه 1359 وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می شود. طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال 1379 توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تائید شد. این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور هم چنین یادآوری حماسه آفرینی ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است. ایجاد زمینه های مناسب برای آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه های ملی نیز از دیگر اهداف نامگذاری این روز است. علی ترکاشوند طی گفتگویی با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، ضمن تبریک به مناسبت روز آتش نشان به بروز اجتناب ناپذیر حوادث مترقبه و غیر مترقبه اشاره کرد و با بیان اینکه حرفه آتش‌ نشانی تنها یک شغل نیست، افزود: افرادی که در این شغل قبول مسئولیت می کنند در واقع حافظ و پاسدار جان مردم هنگام بروز بحران و خطر هستند؛ این افراد جان خود را به عمق خطر می برند تا نجات بخش جان دیگران باشند. ترکاشوند با عنوان اینکه، آتش نشانان " اخلاص " و "ایثار" را برای حیات دنیوی برگزیدند و این انتخاب حاکی از اخلاق مداری و از خودگذشتگی ذاتی آتش نشانان است، تقویت روحیه فعالان این عرصه را مهم ارزیابی کرد و گفت: روحیه و ذات فداکاری آتش نشانان بسان روحیه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.
آمارها نشان دهنده عملکرد مثبت آتش نشانی است
شهردار کرج در بخشی دیگر با بیان اینکه ایمنی مصونیت در برابر آسیب های ناشی از حوادث، اعم از طبیعی و غیرطبیعی است، اظهارداشت: بی شک به دلیل اجتناب ناپذیر بودن حوادث نمی توان به ایمنی به صورت کامل دست یافت بر این اساس نیاز است کارشناسان در راستای "ارتقاء ایمنی " و پیشرفت آن اقدام کنند. ترکاشوند با اشاره به وجود برخی کاستی ها در ارتباط با سازمان آتش نشانی کرج عنوان کرد: برغم این کاستی ها آمارها نشان ‌دهنده حاکی از عملکرد موفق و مطلوب این سازمان است. وی تاکید کرد: به منظور ارتقاء سطح عملکرد سازمان آتش نشانی به عنوان سازمانی که هنگام بروز بحران نقش حیاتی و مهمی را در ارتباط با حیات مردم ایفا می کند، باید ضمن برطرف کردن نقاط ضعف نسبت به شناسایی ظرفیت های بالقوه در این عرصه اقدام کرد. ترکاشوند با اشاره به ارائه طرح" بازنگری سازمان آتش نشانی های کشور" به وزارت کشور عنوان کرد: پرداختن به این موضوع حاکی از حساسیت و توجه ویژه سازمان برای تحول و نوآوری در بدنه سازمان آتش نشانی با هدف ارتقاء کارآمدی برنامه ها و خدمات ارزنده و شایسته است.
وی، متناسب بودن تعداد ایستگاه ها با موقعیت جغرافیایی شهر و نیاز واقعی شهر را ضروری دانست و با اشاره به فعالیت 26 ایستگاه آتش نشانی در کرج عنوان کرد: ارتقاء تعداد ایستگاه های آتش نشانی در کرج به 48 ایستگاه از برنامه های جدی و مهم مجموعه شورا و شهرداری است. ترکاشوند، هویت بخشی به شغل آتش نشان را از اهداف اصلی مسئولان دانست و گفت: آتش نشانان بدون هیچ چشم داشتی و با درک و شناخت حساسیت شغل خود و برغم پایین بودن سطح آسایش همواره نهایت تلاش خود را برای امدادرسانی به مردم بکار می برند و همواره در تلاش هستند تا گام های اساسی در این جهت برداشته شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود