24 آبان 1393
شماره خبر: 131729

دیدار دبیرکل شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور با شهردار کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

دیدار دبیرکل شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور با شهردار کرج


دبیر کل شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور به همراه نمایندگانی از تیم سرمایه گذاری شرکت های هولدینگ اروپایی، روز چهارشنبه مهمان شهرداری کرج شدند تا درباره فرصت ها و امکانات سرمایه گذاری در این کلانشهر مهاجرپذیر و پرجمعیت مذاکره کرده و به نتایج مطلوب دست یابند.
پیگیری ها و مذاکرات حوزه بین الملل شهرداری کلانشهر کرج سبب شد سیدجواد قوام شهیدی؛ دبیر کل شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور، به همراه قائم مقام این شورا، تیم حقوقی و نمایندگانی از شرکت های هولدینگ اروپایی به شهر کرج آمده و در دیدار با شهردار این کلانشهر پیرامون اختصاص فاینانس به طرح های عمرانی و زیرساختی در این شهر با یکدیگر گفتگو کنند. در این جلسه که با هدف توسعه افقی و عمودی شهر کرج و بهره گیری از توان مالی بخش خصوصی با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص برون سپاری و استفاده از مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های بزرگ شهری برگزار شد، شهردار کرج به برخی از ظرفیت های این کلانشهر برای سرمایه گذاری اشاره کرد.
علی ترکاشوند کوهستان بیجی و تپه مرادآب را از فضاهایی دانست که به رغم وجود ظرفیت بسیار بالا برای بازسازی و بهره برداری از آن، کمتر به آنها توجه شده و در صورت اجرای طرح های بزرگ شهری در این نقاط می توان برداشت های گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بسیار مناسبی از آنها به عمل آورد. ترکاشوند قطار شهری کرج را نیز از جمله طرح هایی ذکر کرد که در صورت اختصاص فاینانس از سوی این شرکت ها، بار مالی بسیار خوبی را برای سرمایه گذار به همراه داشته و ضمن به جا گذاشتن تاثیرات اقتصادی و بازگشت سرمایه، بستر اجتماعی شهر را برای اجرای بسیاری دیگر از طرح ها مهیا می کند. وی با ارزیابی مثبت از حضور اعضای شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور در این کلانشهر، بر حمایت و همراهی جدی و قاطع شهرداری کرج از سرمایه گذاری در این شهر تاکید کرد و بیان داشت: افزایش اعتماد سرمایه داران و ایجاد امنیت سرمایه گذاری در کرج یک هدف اساسی و بنیادین است که شهرداری کرج می کوشد با همراهی دیگر دستگاه های شهر و استان به این مهم دست یابد. در ادامه این دیدار، نمایندگان شرکت های هولدینگ اروپایی که از دو کشور ترکیه و ایتالیا حضور داشتند به بیان نمونه هایی از فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در ترکیه اشاره کرده و اجرای سومین فرودگاه بزرگ در ترکیه را از جمله این اقدامات عنوان کردند. درخواست مهمانان بویژه برای اعطای فاینانس به طرح های زیرساختی بود که بر اساس حس میهن دوستی و اراده راسخ آنها برای تقویت و ارتقای شاخص های توسعه ای نقاط مختلف ایران زمین، مطرح شد. مباحث فنی و تخصصی سرمایه گذاری برای رسیدن به اهداف بلند مدیریت شهری کرج در ادامه این دیدار مورد توجه طرفین مذاکره کننده قرار گرفت و طی آن علی ترکاشوند؛ شهردار کرج پیشنهاد تشکیل کارگروهی به منظور تسهیل زمینه های سرمایه گذاری در این کلانشهر، ارائه داد. این پیشنهاد مورد استقبال هیئت سرمایه گذاری قرار گرفت و مقرر شد جلسات آتی به منظور تکمیل این مباحثات و توافقات احتمالی تشکیل شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود