4 آبان 1393
شماره خبر: 130651

ارایه پیشنهاد سرمایه گذاری چند هزار میلیاردی در تپه مرادآب کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ارایه پیشنهاد سرمایه گذاری چند هزار میلیاردی در تپه مرادآب کرج


دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج گفت: پیشنهاد سرمایه گذاری چند هزار میلیارد تومانی در تپه مرادآب از سوی تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی مطرح شده که این طرح هم اکنون در هیئت عالی سرمایه گذاری شهرداری کرج در حال بررسی و پیگیری است.
امیر حسام عباسی توافق و اخذ مجوز برای احداث 60 پل عابر مکانیزه و تعدادی پارکینگ طبقاتی با مشارکت بخش خصوصی را از جمله مهمترین دستاوردهای هیئت عالی سرمایه گذاری شهرداری کرج از زمان تشکیل تاکنون عنوان کرد و گفت: بحث سرمایه گذاری و جذب مشارکت بخش خصوصی تاکنون تا اندازه ای در این کلانشهر مغفول مانده بود که با توجه به تشکیل هیئت عالی سرمایه گذاری در حوزه مدیریت شهری، اقدامات خوبی در این زمینه آغاز شده است. نماینده پارلمان شهری در هیئت عالی سرمایه گذاری شهرداری کرج با تاکید بر اینکه توقع شورا تسریع در روند این فعالیت ها به منظور جذب درآمدهای پایدار در شهرداری کرج است، تفویض اختیار از سوی اعضای شورا به هیئت را موجب قدرت بسیار بالای تصمیم گیری و اجرایی آن دانست و خاطرنشان کرد: موضوع مشارکت گرفتن از بخش خصوصی در سرمایه گذاری ها به یکی از دغدغه ها و پیگیری های جدی و اصلی شورای اسلامی شهر در دوره چهارم تبدیل شده است. عباسی، ترکیب این هیئت که به ریاست شهردار تشکیل می شود را متشکل از برخی معاونین شهردار و چهار عضو شورا خواند و افزود: با این ترکیب، مراحل تصمیم گیری در هیئت با سرعت بالایی اتفاق می افتد و ضمن کاهش بروکراسی اداری و عدم نیاز به مراجعه مستمر و مکرر سرمایه گذارن به بخش ها، ادارات و دستگاه های مختلف، ورود سرمایه بخش خصوصی به عرصه های مشارکتی تا اندازه زیادی تسهیل شده است. وی از برگزاری نزدیک به هفت جلسه از نشست های این هیئت خبر داد و یادآور شد: در این جلسات تصمیمات بسیار خوبی برای جلب مشارکت بخش خصوصی و ایجاد درآمدهای پایدار گرفته شده که بخشی از این تصمیمات تا حدود زیادی به مرحله اجرا نزدیک شده است. دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج، اعتماد شورای چهارم به این هیئت را سبب تقویت آن دانست و خاطرنشان کرد: موافقت با احداث پل های مکانیزه در شهر با استفاده از مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی و احداث چندین پارکینگ طبقاتی از جمله مصوبات هیئت در دوره فعالیت خود بوده است.
به گفته عباسی، مباحث مطالعاتی این طرح ها هم اکنون رو به اتمام بوده و تا مرحله انتشار فراخوان و اجرا زمان زیادی باقی نمانده است.
پیشنهاد چند هزار میلیاردی برای سرمایه گذاری در تپه مرادآب
وی از ارائه پیشنهاد سرمایه گذاری چند هزار میلیارد تومانی در تپه مرادآب به عنوان یکی از مهمترین مباحث در حال پیگیری در هیئت عالی سرمایه گذاری خبر داد و بیان داشت: این سرمایه گذاری در قالب مباحث گردشگری ارائه شده و تعداد دیگری از این نوع پیشنهادات نیز هم اکنون در هیئت عالی سرمایه گذاری در حال بررسی و تصمیم گیری است.
عضو شورای اسلامی شهر کرج به شهروندان اطمینان خاطر داد: خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته، رویکرد مشارکت با بخش خصوصی در حوزه مدیریت شهری به خوبی جا افتاده است. به طور قطع با ورود بخش خصوصی به مسائل شهری، توان مدیریت شهری مضاعف شده و می توانیم خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهیم. باسی این تلاش را با هدف بهره مندی از شهری شاد و زیباتر دانست و تاکید کرد: البته ما به موضوعات مطرح شده اکتفا نکرده و هر روز بر میزان تلاش مان برای بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری در شهر خواهیم افزود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود