28 آبان 1393
شماره خبر: 132065

سامانه جدید خدماتی سازمان آرامستانها راه اندازی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

سامانه جدید خدماتی سازمان آرامستانها راه اندازی شد


سامانه جدید خدماتی سازمان آرامستانهای شهرداری کرج صبح امروز رونمایی شد و با آغاز بهره برداری از آن، روند تکریم ارباب رجوع در این نهاد متحول می شود و به تسریع در انجام کارها کمک می کند.
سازمان آرامستانهای شهرداری کرج با در نظر گرفتن شرایط خاص روحی مراجعان به این نهاد، تدابیر جدیدی جهت ارتقای سطحی کمی و کیفی خدمات رسانی به شهروندان را اتخاذ کرده است. بر این اساس، سازمان آرامستانها با راه اندازی سامانه تلفنی چهار رقمی (1530) امکان جدیدی برای ارتباط گیری شهروندان با بخش های مختلف این سازمان را مهیا کرده است که صبح امروز با حضور "غلامرضا رضوانی" سرپرست جدید این نهاد رونمایی شد. سرپرست سازمان آرامستانها در همین ارتباط گفت: سامانه فوریت های خدماتی سازمان آرامستانها این امکان را برای شهروندان ایجاد می کند که از هر نقطه کلانشهر کرج به صورت تلفنی تقاضای خود برای بهره مندی از انواع خدمات سازمان را اعلام و بدون نیاز به مراجعه حضوری، خدمت مربوطه را دریافت کنند. غلامرضا رضوانی ادامه داد: طرح تکریم ارباب رجوع یکی از برنامه های تحول نظام اداری کشور است که در صورت اجرای مناسب، زمینه پاسخگویی بهتر به مردم و افزایش رضایتمندی عمومی از خدمات دهی دولت و مدیریت شهری را فراهم می آورد. این مسئول افزود: در جهان کنونی که عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات نام گرفته، نهادها به سمتی حرکت می کنند که برخی خدمات آنها بدون نیاز به مراجعه حضوری مراجعین و از طریق تلفنی یا فضای مجازی ارائه گردد. این مهم کاهش بروکراسی اداری، افزایش سرعت انجام کارها و نیز کاهش تخلفات اداری را در پی دارد. سرپرست سازمان آرامستانهای شهرداری کرج گفت: خدمات رسانی در سازمان آرامستانها تحت شرایط خاص روحی و روانی انجام می شود و از آنجا که خانواده های عزادار انتظار خدمت و رسیدگی بالاتر از بخشنامه و قوانین موجود را دارند، بر آن شدیم که خدمات الکترونیک و غیر حضوری را تقویت کنیم و بخش قابل توجهی از خدمات قابل ارائه را از طریق سامانه تلفنی با شماره 1530 در اختیار ارباب رجوع قرار دهیم. رضوانی گفت: تقاضا برای اعزام آمبولانس، ارتباط با واحد پیدا شدگان و رسیدگی به امور گمشدگان، اتصال به واحد متوفیات، ارتباط با پزشکی قانونی و بخش غسالخانه، ارایه پیشنهاد و انتقاد، تقاضای زیباسازی قطعات آرامستان یا ایجاد امکاناتی خاص و... از جمله خدمات قابل ارائه روی سامانه جدید خدماتی سازمان آرامستان های شهرداری کرج است. به گفته وی، این سامانه خدماتی با 30 خط تلفنی به صورت شبانه روزی در خدمت همشهریان است و تماس گیرندگان پس از شنیدن صدای بوق به مرکز پیام متصل می شوند تا راهنمایی ثانویه جهت ارایه خدمت مورد نظر انجام شود. رضوانی در پایان بیان داشت: به محض دریافت تماس با این سامانه و درخواست شهروندان، پس از دریافت نشانی و مشخصات مرحوم، نسبت به اعزام آمبولانس و انتقال متوفی برای انجام تشریفات کفن و دفن، اقدام می‌شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود