24 مهر 1391
شماره خبر: 13265

رشته های مختلف علمی با ارائه مدرک در فرهنگسرای طبیعت آموزش داده می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 رشته های مختلف علمی با ارائه مدرک در فرهنگسرای طبیعت آموزش داده می شود

سپیدار آنلاین: مدیر فرهنگسرای طبیعت شهرداری کرج از برگزاری رشته های مختلف علمی با ارائه مدرک در فرهنگسرای طبیعت خبر داد.
جمشیدی با بیان اینکه دوره های تخصصی طب سنتی و ورز مالش درمانی در این فرهنگسرا آموزش داده می شود؛ افزود: به همت معاونت فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با همکاری موسسه تحقیقات حجامت کشور این مرکز اقدام به برگزاری دوره های آموزشی خاص شهروندان کرده است. این مدیر فرهنگسرا در ادامه اظهار داشت: دوره های آموزشی شامل دوره های ورزمالش جامع و مقدماتی طب سنتی با همکاری موسسه تحقیقات حجامت کشور در خصوص مباحث خاص گیاهان دارویی و درمانی در فرهنگسرای طبیعت شهرداری کرج برگزار می شود. وی افزود: از آنجا که آموزش ورزمالش برای آرامش عمومی بدن relaxation و برای رفع ناراحتیهای عضلانی ( گرفتگی - انقباضات عضلانی و ....)، ناراحتیهای عصبی ( افسردگی - سردرد و ...)، ناراحتیهای اسکلتی ( سیاتیک - زانودرد و ...)،دردهای ناحیه کمر و لگن خاصره و دردهای ناحیه شانه و گردن و ...مفید است، این فرهنگسرا بر آن شد تا در راستاي برگزاری کلاسهای آموزش تخصصی ماساژ و ماساژ درمانی برای شهروندان کرجی اقدام کند.
برگزاری 6 کلاس درسي در طول روز
وی در ادامه به جدول زمانبندی این برنامه ها در فصل پاییز اشاره کرد و افزود: در طول ایام هفته هر روز 6 کلاس در نوبت صبح و بعداز ظهر برای علاقه مندان در این فرهنگسرا داير می شود که این کلاسها از شنبه تا پنج شنبه برگزار می شود. این مسئول با بیان اینکه این فرهنگسرا علاوه بر برگزاری کلاسهای ورزمالش(دلک) درمانی و طب سنتی به صورت جامع و مقدماتی دوره هایی را در زمینه کشاورزی از جمله گیاه درمانی و آموزش گیاهان دارویی مقدماتی،شناسایی گیاهان دارویی، باغبانی، طراحی فضای سبز، کشت کار گلخانه ای، پرورش گلهای آپارتمانی، پرورش قارچ، پرورش ماهی قزل آلا،پرورش بلدرچین و شترمرغ، آموزش زنبورداری و زنبورداری و ورمی کمپوست برگزار می کند. جمشیدی عنوان کرد: همچنین در این فرهنگسرا دوره های کوتاه مدت آموزشی سبزی کاری، تراریوم، بون سای، آلوئه ورا و پرورش توت فرنگی،شناسایی آفات و بیماریها آموزش داده می شود و این فرهنگسرا توانسته است تاکنون علاقه مندان زیادی را از اقصی نقاط کرج به خود جلب کند. شایان ذکر است؛ علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و استفاده از امکانات این فرهنگسرا به ضلع غربی پارک چمران مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 32250622-32241078 تماس بگیرند.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود