11 آذر 1393
شماره خبر: 132911

کاهش صدور پروانه ساخت، دغدغه جدی مدیریت شهری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کاهش صدور پروانه ساخت، دغدغه جدی مدیریت شهری است


جلسه شورای معاونین شهرسازی و معماری مناطق با معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج برگزار و طی آن کاهش صدور پروانه ساختمانی به عنوان یکی از بزرگترین دغدغه های مدیریت شهری مطرح شد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج و مدیران ستادی حوزه معاونت در این جلسه که صبح امروز در باشگاه میلاد برگزار شد، به کاهش صدور پروانه های ساختمانی اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون صدور این پروانه ها نسبت به دو سال گذشته کاهش قابل توجهی پیدا کرده است. احدالله احمدی پرگو، این موضوع را یکی از دغدغه ها و مشکلات مدیریت شهری کرج برشمرد که معاونت شهرسازی بیش از دیگر بخش ها در آن موثر بوده و کمبود آن موجب کاهش درآمدهای شهرداری می شود. وی با اشاره شکل گیری کمیته تثبیت در مردادماه سال جاری از ارسال بیش از 920 پرونده به این کمیته خبر داد و گفت: با توجه به وجود نزدیک به 16 هزار پرونده دارای شرایط ارسال به کمیته تثبیت، میزان پرونده های ارسالی به این کمیته در مدت شکل گیری، مناسب نبوده و ضروری است معاونین فنی و شهرسازی مناطق نسبت به بررسی موارد قابل ارسال، دقت و توجه بیشتری نشان دهند.
این مسئول، بر ضرورت به کارگیری دقت لازم از سوی کارشناسان شهرسازی برای تکمیل اطلاعات فرم تخلفات ساختمانی تاکید و اضافه کرد: با توجه به حساسیت تکمیل این فرم ها که جنبه حقوقی به خود گرفته و پیگیری قضایی به همراه خواهد داشت، رعایت اصول کارشناسی و درج اطلاعات صحیح در آنها بسیار ضروری است. در پایان این جلسه معاونین فنی و شهرسازی مناطق به طرح و بیان مشکلات و پرسش های خود از مسئولان مربوطه پرداختند و تذکرات و راهنمایی های لازم را به فراخور موضوعات، از معاون شهرسازی و معماری، مدیر شهرسازی دریافت کردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود