16 آذر 1393
شماره خبر: 133214

قطع 79 اصله درخت كبوده در باغ سیب دارای مجوز كمیسیون ماده 7 است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

قطع 79 اصله درخت كبوده در باغ سیب دارای مجوز كمیسیون ماده 7 است


مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از قطع 79 اصله درخت کبوده در حاشیه ضلع جنوبی باغ سیب به دلیل پوسیدگی و خطر سقوط خبر داد و گفت: قطع این درختان دارای مجوز از کمیسیون ماده 7 است.
عباس زارع صبح امروز در گفتگوی رادیویی یکشنبه سبز اظهار داشت: هم اکنون اقدامات لازم برای اجرای کمربند سبز کرج در اراضی باغستان و دره آتشگاه در حال انجام است که سازمان با تمام تلاش و پشتکار این اقدام را پیگیری می کند. وی افزود: امید می رود که با استمرار این روند و تلاش کارگران زحمت کش، در آینده ای نزدیک علاوه بر کمربند سبز در این منطقه، شاهد راه اندازی مرکز تفریحی مطلوبی در خور شان شهروندان داشته باشیم. این مسئول در ادامه سخنان خود از انجام مراحل پایانی طراحی پروژه روددره دلمبر خبر داد و عنوان کرد: با اتمام مراحل پایانی این مهم، امید می رود که تا پایان سال جاری این پروژه نیز به مرحله عملیاتی برسد.
تنوع گونه های گیاهی در کمربند سبز کرج
زارع با اشاره به کاشت درخت در حدود 400 هکتار کمربند سبز کرج ادامه داد: این اقدام به طور قطع در بهبود فضای اکولوژیکی شهر و کاهش آلودگی هوا تاثیر به سزایی دارد.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از تنوع گونه های گیاهی در کمربند سبز این کلانشهر خبر داد و یادآور شد: علاوه بر درختان غیرمثمر، درختانی همچون گردو، توت، بادام، سنجد و ... متناسب با شرایط خاک و آب کاشته خواهد شد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور مجوز برای قطع 79 اصله درخت کبوده در ضلع جنوبی باغ سیب اعلام کرد: حدود 79 اصله درخت کبوده در باغ سیب که دارای 35 سال سن هستند، فرسوده شده اند و احتمال سقوط آنها وجود دارد. این مسئول اعلام کرد: تیمی متشکل از کارشناسان گیاه پزشکی، باغبانان و مهندسان کشاورزی، شرایط درختان باغ سیب را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که درختان کبوده مذکور دارای بیماری هستند و احتمال سقوط آنها نیز وجود دارد. زارع با اشاره به سقوط درختان در سطح شهر و احتمال ایجاد خسارت جانی برای شهروندان گفت: این نوع درخت (درخت کبوده) پس از فرسوده شدن، احتمال سقوط دارد که کارشناسان تشخیص داده اند این درختان قطع شوند تا از بروز هرگونه آسیب جانی و مالی به شهروندان جلوگیری شود. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: تمامی درختانی که چنین وضعیتی را در شهر دارند، از سوی تیم کارشناسی بازدید و بررسی می شوند و در صورت احتمال سقوط، به کمیسیون ماده 7 اطلاع داده می شود تا تصمیم لازم گرفته شود. وی گفت: ایمنی شهر و شهروندان در اولویت مدیریت شهری است که سازمان در این زمینه درصدد است تا درختانی که در معرض سقوط قرار دارند را سامان دهد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود