26 آذر 1393
شماره خبر: 133828

لزوم توسعه و بهبود خدمات حمل و نقل عمومی در کلانشهر کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

لزوم توسعه و بهبود خدمات حمل و نقل عمومی در کلانشهر کرج


رئیس شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت توسعه و بهبود حمل و نقل عمومی به عنوان برنامه ای کاآمد در خصوص رفع معضلات ترافیکی در این کلانشهر تاکید کرد.
محمود دادگو با پرداختن مختصر به مناسبت ۲۶ آذر ماه به عنوان روز حمل و نقل عمومی بیان کرد: این روز از سوی شورای فرهنگ عمومی، به عنوان روز حمل و نقل نامگذاری شده است و این موضوع خود حاکی از اهمیت مبحث مورد نامگذاری می باشد. دادگو با استناد به تاریخچه روز حمل و نقل اظهارداشت: ۲۶ آذر سال ۱۳۶۲ یادآور چنین ایامی است که در آن حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، فرمانی در زمینه اعزام کامیون‌ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی و مایحتاج مردم صارد کردند؛ در پی این فرمان، کامیونداران سراسر کشور، آمادگی خود را برای تخلیه بنادر و حمل و نقل مواد ضروری مورد نیاز مردم اعلام کردند. وی، یادآور شد: پس از صدور فرمان امام راحل (ره)، در سال ۱۳۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و برای آگاه‌سازی هرچه بیشتر جامعه با نقش و جایگاه بخش حمل و نقل، روز ۲۶ آذر ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی، به عنوان روز حمل و نقل نام گرفت.
لزوم توسعه و بهبود خدمات حمل و نقل عمومی در کلانشهر کرج
رئیس شورای اسلامی شهر کرج در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه و بهبود خدمات حمل و نقل عمومی در کلانشهر کرج، به نقش مدیریت شهری در این زمینه اشاره کرد و افزود: شهرداری با استفاده از پتانسل های کارشناسی و بهره گیری از ظرفیت های سازمانهای تاکسیرانی، اتوبوسرانی، قطارشهری همچنین معاونت حمل و نقل و ترافیک می تواند با ارائه طرح های کارآمد، بحران و معضل ترافیک شهری را کاهش دهد. دادگو، ادامه داد: مدیریت شهری به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی شهر باید زمینه را به منظور ارائه راهکارهایی برای رفع موانع و چالشهای ترافیکی از طریق ایده های کارشناسی فراهم کند، این سیستم مدیریتی همچنین باید به اجرای طرحهای ترافیکی مناسب با توسعه شهر ورود جدی داشته باشد. وی، شناسایی عواملی که مانع دستیابی به اهداف برنامه های جامع توسعه شهر است را ضروری خواند و گفت: تحقق این مهم باید به جد در برنامه ها و سرفصل های کاری دستگاه های متولی حمل و نقل و ترافیک قرار گیرد؛ بی شک پرداختن به این موضوع با توجه به رشد شهرنشینی در کرج از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود