7 بهمن 1393
شماره خبر: 136419

ارزیابی بودجه 1200 میلیاردی شهرداری در کمیسیون تلفیق

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ارزیابی بودجه 1200 میلیاردی شهرداری در کمیسیون تلفیق


رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به برگزاری ششمین جلسه این کمیسیون در خصوص بررسی متمم 100 میلیاردی بودجه سال 93، مبلغ این بودجه پیشنهادی را یک هزار و 200 میلیارد تومان اعلام کرد.
رضا شریفی از اتمام بررسی بخش درآمد متمم پیشنهادی خبر داد و با بیان اینکه تلاش شورا تکمیل پروسه ارزیابی متمم بودجه سال جاری در کوتاه ترین زمان ممکن است، ادامه داد: جلسات پیوسته و مکرر کمیسیون تلفیق شورا در هفته های اخیر به این موضوع اختصاص داده شده است. شریفی گفت: با تکمیل بررسی بخش درآمدی، کمیسیون تلفیق به موضوع هزینه ها در متمم بودجه شهرداری ورود می کند. وی در تشریح عملکرد شورای شهر در خصوص تصویب بودجه شهرداری کرج به سه وظیفه عمده که در اولویت کاری پارلمان شهری قرار دارد اشاره و بیان کرد: در روزهای نزدیک به پایان سال، سه وظیفه عمده در اولویت کاری شورای شهر قرار دارد که شامل بررسی عوارض سال آینده، متمم بودجه سال جاری و بودجه سال آینده می باشد. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج با بیان اینکه لایحه عوارض سال آتی شهرداری به شورا ارسال و مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: ویژگی موضوع عوارض در سال 94 عدم افزایش بارز عوارض صدور پروانه بود که طبق تصمیماتی که در شورا اتخاذ گردید، تنها در برخی از تبصره های لایحه اصلاحاتی ایجاد شد.
افزایش 20 درصدی عوارض بهای خدمات
این مسئول عوارض بهای خدمات نظیر جمع آوری زباله، پاکسازی و تنظیف شهر را نیز مشمول 20 درصد افزایش عنوان کرد و ادامه داد: بنابراین مبلغ عوارض سال 94 نسبت به امسال تغییر بارز و برجسته ای نخواهد داشت. وی به موضوع عوارض تابلوها نیز اشاره و بیان کرد: همچنین طبق مصوبه شورا تابلوهای معرفی اصناف با ابعاد طول سر در واحد تجاری و عرض 1.5 متر از پرداخت عوارض معاف می شوند. این مصوبه شامل بانک ها، موسسات مالی و بیمه نخواهد بود. به گفته شریفی همچنین اصنافی که ابعاد تابلوهای معرفی مشاغل آنها، بیش از مصوبه شورا باشد مشمول این قانون نشده و برابر آیین نامه نسبت به تخلف آنها برخورد می شود. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر، با یادآوری اینکه مصوبه عوارض باید تا قبل از 15 بهمن ماه و پس از طی فرایند قانونی، نهایی شود، خاطرنشان کرد: پس از طی این مراحل، مصوبات مرتبط با عوارض باید از طریق جراید به اطلاع شهروندان برسد. وی مرحله آخر فعالیت شورای اسلامی شهر در خصوص بودجه را نیز مرتبط به بررسی بودجه سال آینده شهرداری عنوان کرد که با اتمام بحث متمم، بررسی اعتبارات سال 94 شهرداری کرج روی میز اعضای کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود