12 بهمن 1393
شماره خبر: 136742

لزوم تقویت سیستم مالی و درآمدی شهرداری بر مبنای مفاهیم «اقتصاد مقاومتی»

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

لزوم تقویت سیستم مالی و درآمدی شهرداری بر مبنای مفاهیم «اقتصاد مقاومتی»


شهردار کرج اظهار داشت: تقویت سیستم مالی و درآمدی شهرداری بر مبنای مفاهیم «اقتصاد مقاومتی» بسیار حائز اهمیت است و می تواند راه را برای توسعه و عمران شهری با اتکا به داشته های بومی مهیا کند.
علی ترکاشوند در توضیح نگاه مدیریت شهری به سیاستهای «اقتصاد مقاومتی» عنوان کرد: بهره گیری از مولفه های «اقتصاد مقاومتی» در پیشبرد اهداف مدیریت شهری بسیار ملموس و آشکار است؛ بر این اساس شهرداری کرج ضمن تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی که به تعبیر مقام معظم رهبری اقتصادی متکی به دانش و فناوری، عدالت بنیان، درون‌زا برون‌گرا، فرصت ساز، پويا و پيشرو، برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی و الهام ‌بخشی نظام اقتصادي اسلام به جهان است، سعی دارد به راهکاری برای تقویت منابع مالی و درآمدی با بهره گیری از پتانسیل های اقتصاد مقاومتی برسد. شهردار مرکز استان عنوان کرد: دستيابي به اهداف سند چشم ‌انداز مدیریت شهری با جاری کردن شاخص‌هاي «اقتصاد مقاومتی»، تدوین نظام ارزیابی و پایش پیشرفت برنامه های مدیریت شهری منطبق با سیاست های اقتصاد مقاومتی، حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی با محور قرار دادن این سیاستها به منظور اجرای طرح‌ های توسعه شهری از رویکردهای مدیریت شهری کرج برای بهره گیری از مولفه های اقتصاد مقاومتی است.
ترکاشوند خاطر نشان کرد: برداشت کلی از سیاست های «اقتصاد مقاومتی» و استخراج مفاد مرتبط با نیازهای بومی مدیریت شهری به منظور برنامه‌ريزي های خرد و کلان شهری و منطقه ای از ضروریاتی است که جاری کردن مبانی اقتصاد مقاوتی را در نهاد خدمت رسانی همچون شهرداری دو چندان می کند.
نقش مدیریت شهری در فرآیند اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی
شهردار کرج در ادامه با اشاره به نقش مهم شهرداریها در اجرای کردن فرآیندهای اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: شناسايي راهبردهاي تأمين منابع پايدار شهرداري با تأكيد بر اقتصاد مقاومتي از اقدامات مهمی است که باید در اولویت برنامه ها و اهداف این مجموعه های خدمات رسان قرار گیرد؛ به نوعی کاربردی و راهبردی کردن اقتصاد مقاومتی باید دغدغه همه مسئولان باشد. ترکاشوند بیان کرد: شهرداریها با تکیه بر سیاست های اقتصاد مقاومتی و تأسی از قوانین جاری کشور به منظور دستیابی به اهداف کلان کشور در برآوردن نیازهای جامعه و فراهم آوردن شرایط ایده آل زندگی مردم بدون وابستگی به عوامل بیرونی تلاش کنند. وی همچنین بر ضرورت تبیین رويکردهاي نوين در حوزه های مختلف شهرداری با محور و رویکرد اقتصاد مقاومتی تاکید و عنوان کرد: اقتصاد مقاوتی با همه حوزه های فعال در شهرداری اعم از فرهنگی، اجتماعی، مالی و ... ارتباط مستقیم دارد؛ بر اساس وجود این ارتباط می توان فرصتهای پیشرفت در حوزه های مختلف را تبیین و بسترهای تحقق این مهم را فراهم کرد. ترکاشوند از دیگر مسائلی که می تواند باعث ارتقاء عملکرد و خروجی های مدیریت شهری شود را بررسی فرصت های تامین مالی با اتکا به مبحث اقتصاد مقاومتی ذکر و عنوان کرد: ارزیابی و تقویت این پتانسیل ها در تامین منابع مالی اجرای پروژه های شهرداری نقش بسزایی ایفا می کند

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود