30 بهمن 1393
شماره خبر: 137967

اصلاح آیین نامه اداری استخدامی شهرداریها در اولویت است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اصلاح آیین نامه اداری استخدامی شهرداریها در اولویت است


مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری های تهران، گفت: 86 پروژه در اداره کل نوسازی سازمان شهرداریهای تهران تعریف شده است که اصلاح آیین نامه اداری استخدامی شهرداریها به عنوان یک اولویت مهم از جمله آنها است.
محمد حسن آبادی در کارگروه تخصصی بیست و دومین نشست کمیته ارتباطات و بین الملل کلانشهرهای کشور با محور بررسی ساختار و وظایف در روابط عمومی و ارتقاء آن به ارتباطات، افزود: مسائل مربوط به سازماندهی، ساختار مباحث ذیربط با نیروی انسانی، استفاده و توسعه ابزار ای سی تی در شهرداریها قرار است از طریق این مجموعه پیگیری و راهبری شود؛ ضمن آنکه از حدود یکسال اخیر مقرر شده است این سازمان طبق برنامه ای مدون، اقداماتی را که در گذشته به هر دلیلی انجام نشد را در برنامه و اولویت کاری خود قرار دهد. وی از جمله اقدامات صورت گرفته در اداره کل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ها که مورد توجه مجموعه روابط عمومی شهرداریهای کلانشهرهای کشور نیز می باشد را طراحی و تدوین نقشه راه نوسازی و تحول در نظام مدیریت و اداری شهرداری های کشور ذکر و عنوان کرد: وزیر کشور در اردیبهشت ماه سال جاری نقشه راه را شامل هفت برنامه، 17 طرح و 68 پروژه به شهرداریهای کشور ابلاغ کرد. حسن آبادی، اظهارداشت: در این نقشه راه به جوانب مختلف حوزه اداری، استخدامی و فناوری اطلاعات از جمله بحث باز طراحی نقش و ماموریتهای شهرداری، مسائل مربوط به حوزه سازماندهی و ساختار، حوزه مدیریت عملکرد سازمانی، موضوع توجه ویژه به تکریم مردم و ارباب رجوع در مواجهه با شهرداریها، مسائل مرتبط با شهرداری الکترونیک و... توجه شده که در یک مجوعه قابل دسترسی چاپ شده است. وی در ارزیابی این نقشه راه عنوان کرد: در واقع این نقشه برنامه عملیاتی سال 93-94 دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری سازمان شهرداریها است که در آن برای اجرای پروژه ها زمان بندی شده و باید در زمان مشخص شده به اتمام برسد؛ سعی این مجموعه نیز بر این است که در چارچوب و در مسیر تحقق برنامه های تعیین شده حرکت کنیم.
ضرورت اصلاح آیین نامه اداری استخدامی شهرداریها
مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری های تهران با اشاره به اینکه یکی از 68 پروژه قابل اجرا از طریق دفتر نوسازی پرداختن به پروژه مورد علاقه شهرداریها و کارمندان این مجموعه مبنی بر " اصلاح آیین نامه اداری استخدامی شهرداریها " می باشد، گفت: بی شک یکی از مشکلات و دغدغه هایی که حوزه اداری و استخدامی شهرداریها با آن مواجه شده این است که مجموعه فاقد یک قرارداد مدون است و قوانین موجود در حال حاضر قادر به حمایت و پشتیبانی از وضعیت شهرداریها نمی باشد.
حسن آبادی با بیان اینکه قانون استخدام کشوری، آیین نامه اداری و استخدامی مصوب سال 81 هیئت وزیران سه مرتبه از سوی هیئت تصویب مصوبات مجلس شورای اسلامی دارای اشکال شناخته شد، عنوان کرد: این موضوع همچنین مسئله نظام هماهنگ پرداخت و بسیاری از مصوبات مختلف مجلس شورای اسلامی و دولت در کنار هم، مجموعه ای را ایجاد کردند که هم اکنون مشخص نیست حوزه استخدام شهرداری تابع چه مقررات منسجمی هستند و نتیجه آن نیز بلاتکلیفی قرارداد بسیاری از پرسنل و کارمندان شهرداری می باشد. وی با اشاره به فعالیت حدود 300 هزار نفر کارمند در شهرداریها، عنوان کرد: با توجه به مسائل مطرح شده از این تعداد 70 درصد وضعیت استخدامی نامشخص دارند علاوه بر این در حوزه ساختار و تشکیلات نیز به دلیل نداشتن ضوابط و الگوهای تشکیلاتی مدون صحیح علمی کار به جایی رسیده است که تشکیلات از کارکرد واقعی خود فاصله گرفته است و تعداد نیروی انسانی که در شهرداری ها وجود دارند تناسبی با شهرداری ندارند. حسن آبادای اضافه کرد: طبق آمار، سه تا پنج برابر پست های سازمانی در شهرداریها، نیروی انسانی وجود دارد که 70 درصد این نیروهای انسانی که وضعیت رسمی، پیمانی و مشخص دارند، دیپلم و زیر دیپلم هستند؛ آنچه شفاف است شهرداری ها در طول مسیر پوست اندازی کردند اما مقررات متناسب با این پوست اندازی تغییر پیدا نکرده است و باعث بروز مشکل در همه شهرداریها با این عنوان که وظایف جدیدی برای سازمان شکل گرفته است اما ساختارهای موجود قادر نیستند این وظایف را پشتی بانی کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود