4 اسفند 1393
شماره خبر: 138174

آموزش های شهروندی به زندگی شهرنشینی روح زندگی می بخشد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آموزش های شهروندی به زندگی شهرنشینی روح زندگی می بخشد


عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه «آموزش های شهروندی» به زندگی شهرنشینی روح زندگی می بخشد، اظهار داشت: با افزایش روز افزون جمعیت و مهاجرپذیری بالا، زندگی شهری با مشکلات و مسایل خاص خود همراه شده است که در این ارتباط نیاز به تقویت آموزش های شهروندی به شدت احساس می شود.
مریم قهرمانی اظهار داشت: آموزش شهروندی تاثیر بسزایی در مباحث فرهنگی و اجتماعی شهر دارد و شورای شهر با تخصیص بودجه 250 میلیون تومانی به اجرای این مهم اهتمام دارد. وی افزود: در فعالیتهایی از جمله ترافیک، جمع‌آوری و تفکیک زباله باید از آموزش شهروندی کمک گرفت و این فعالیت را تا زمان تحقق اهداف مدیریت شهری با جدیت پیگیر بود.
قهرمانی افزود: آموزش کارکنان و پرسنل شهرداری نیز باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد تا از روزمرگی رهایی یابند و در این راستا باید از کارمندان تازه‌ وارد با تحصیلات به‌ روز و مرتبط و کارایی بالا استفاده شود. عضو شورای شهر کرج تصریح کرد: هزینه‌های بسیار زیادی برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و مطالعاتی در شهر صرف می‌شود که در این زمینه می‌توان از پتانسیل های موجود پرسنل آگاه و با تجریه شهرداری کمک گرفت که می‌توانند طرح‌هایی با کارآیی بالاتر با توجه به شناختی که از شهر دارند را ارائه دهند. این نماینده مردم در ادامه به ساخت تیزرهای تبلیغاتی در صدا و سیما اشاره کرد و افزود: پخش این تیزها قبل از پخش برنامه ها در سالن های نمایشی شهر و حتی در تلویزیون های شهری کرج موثر می باشد و می تواند در فرهنگ سازی در جامعه نقش مهمی داشته باشد. قهرمانی درد پایان بر توجه بیش از پیش به مباحث آموزش شهروندی تاکید کرد و افزود: این موضوع در سال آینده ضمن تخصیص بودجه باید با سیاست‌گذاری کلان مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود