10 اسفند 1393
شماره خبر: 138516

دیدگاه های مردمی در اجرای پروژه های عمرانی لحاظ گردد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

دیدگاه های مردمی در اجرای پروژه های عمرانی لحاظ گردد


قائم مقام شهردار کرج، تاکید کرد: لحاظ کردن دیدگاه های مردمی در اجرای پروژه های شهری امری ضروری است که منجر به کارآمدی اقدامات مدیریت شهری و به تبع آن جلب رضایتمندی شهروندان می شود.
محمدرضا رضاپور با تاکید بر ضرورت بهره گیری از مشارکت مردمی در انجام امور شهری، عنوان کرد: رویکرد تعاملی و مشارکتی با شهروندان و استفاده از دیدگاه های آنها عاملی برای پیشرفت شهر طبق خواسته های به حق شهروندان است. تحقق این مهم از اهدافی است که شهرداری انجام آن را به جد دنبال می کند. وی، رسیدن به معیارهای اساسی به منظور اجرای طرح های عمرانی، زیربنایی، زیرساختی و خدماتی را مهم ارزیابی کرد و افزود: دستیابی به این مهم جز با اعمال اقدمات کارشناسی وبهره گیری از دیدگاه های مردمی به عنوان افرادی که مشکلات را رصد و ارزیابی می کنند، محقق نمی شود. رضاپور، بهره گیری از تمهیدات ویژه در خصوص کاربردی کردن طرح ها و پروژه های شهری همچنین استفاده از ابزارهای محیطی برای رونق ساختارها و بسترهای آسایش و رفاه شهروندی را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه جاری کردن این مهم در سیستم مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است، گفت: نظامند شدن ساختارهای شهری سند معتبری از عملکرد مثبت شهرداری است که در واقع نحوه عملکرد و فعالیت شهرداری ها را به نحو مطلوبی منعکس می کند. وی با بیان اینکه کارنامه و عملکرد شهرداری بستگی به چگونگی اجرای پروژه های عمرانی، خدماتی، ساختاری و... دارد، اظهار داشت: از دیگر مباحثی که نشان دهنده نحوه عملکرد شهرداری است، افزايش سطح بهره وري در خدمات ارائه شده توسط شهرداريها به شهروندان می باشد. رضاپور با تاکید بر اینکه، پروژه های عمرانی در سطح شهر باید با هدف نظام مند شدن ساختارهای شهری اجرایی شوند، گفت: به منظور حرکت در این مسیر شهرداری نسبت به اجراي پروژه های عمران شهری، طبق ضوابط تعيين شده فني و مهندسي و با رعایت استانداردهاي تعيين شده اقدام می کند.
پویاسازی مناطق شهری معیاری اصلی اجرای طرح های عمرانی است
قائم مقام شهردار کرج با تاکید بر ارتقاء کیفی بسترهای شهری، عنوان کرد: پویاسازی مناطق شهری معیار اصلی اجرای طرح های عمرانی است. بی شک نیاز بافت شهری برای تکامل و پیشرفت امری مهم است که با اجرای طرح های عمرانی بهینه و هدفمند همچنین با در نظر گرفتن نیازهای شهر به پروژه های عمرانی، خدماتی و... محقق می شود.
رضاپور با بیان اینکه، شهر صرفا با اجرای طرحها و پروژه های عمرانی در مسیر پویایی قرار نمی گیرد، اظهارداشت: آنچه شهر را آماده تغییر و تحول اساسی و کلی می کند، اجرای پروژه ها کارشناسی شده ای است که آیتم های مختلفی از جمله تامین نیاز های شهروندی، تحقق مباحث اقتصاد شهری و... در آن لحاظ شده باشد. این مسئول با عنوان اینکه در برنامه ریزی های توسعه شهری آنچه باید به طور ویژه مد نظر مسئولان قرار گیرد، حرکت در مسیر کیفی سازی پرژه های شهری است، بر ضرورت تسریع در اجرایی کردن طرح های عمرانی در کنار اجرای کیفی طرح ها تاکید کرد و افزود: تحقق این مهم باید در راس امور و برنامه های مدیریت شهری قرار گیرد. وی با بیان اینکه بافت شهری کرج برای تکامل و پیشرفت نیازمند اجرای طرح های عمرانی است، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع نیاز است مدیران شهری اهتمام ویژه ای در اجرایی کردن طرح های عمرانی در کوتاه ترین زمان ممکن داشته باشند. باید اذعان داشت با جاری شدن این رویکرد منابع مالی نیز کنترل و متناسب با طرح های شهری هزینه می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود