12 اسفند 1393
شماره خبر: 138629

تحقق توسعه پایدار شهری در گرو قانونمداری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تحقق توسعه پایدار شهری در گرو قانونمداری است


شهردار کرج، تحقق توسعه پایداری شهری را در گرو قانونمداری دانست و تاکید کرد: برای داشتن شهری ایده آل و دور از آشفتگی های شهری باید قانون را در همه عرصه های شهر جاری کرد.
علی ترکاشوند قانونمندی را از شاخص های مدیریت کارآمد خواند و با تاکید بر تحقق آن در سیستم شهرداری، اظهارداشت: اعمال قانون در همه حوزه ها شهر اعم از فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، مدیریتی و ... زمینه را برای رسیدن به خروجی های مثبت فراهم می کند، ضمن آنکه موجب نهادینه شدن فرهنگ قانون مداری بین شهروندان می شود. ترکاشوند با بیان اینکه برای تبدیل شدن به شهری آرمانی و ایده آل و فراهم آوردن آسایش و آرامش شهروندان نیاز به اعمال قوانین شهری است، اظهارداشت: تحقق این مهم از اولویت های شهرداری کرج است و این مجموعه سعی دارد در همه امور با بهره گیری از قوانین اقدام به ارایه بهترین و شایسته ترین خدمات شهری کند. وی در ادامه با عنوان اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز از دغدغه های همه مسئولان شهری است، اظهارداشت: رفع این معضل از روش های مختلفی که فرهنگ سازی و آگاه سازی شهروندان نسبت به تبعات منفی ساخت و سازهای غیر مجاز از جمله آنها می باشد، ممکن می شود. در واقع اعمال قانون ماده صد اشاره به کارکردها و خروجی شهرداری نیز از عوامل بازدارنده در ساخت و سازهای غیر قانونی است که به عنوان ابزار قانونی در دسترس مسئولان ذیربط قرار می گیرد. وی، اذعان داشت: رویکرد شهرداری در امر ساخت و ساز بر این اصل استوار است که مالکان متقاضی ساخت و ساز به تناسب آنچه در مجوز قید شده است نسبت به امر ساختمان سازی اقدام کنند که در صورت تخطی نیز با متخلفین طبق قانون شهرداری برخورد خواهد شد.
ضرورت توجه به ساخت و سازهای شهری
شهردار کرج با تاکید بر ضرورت توجه به ساخت و سازهای شهری به جایگاه ماده 100 در نظام حقوقی کشور اشاره کرد و گفت: پیشگیری از تخلفات ساختمانی از مهمترین اولویت هایی است که مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای اسلامی شهر بر تحقق آن تاکید دارد. این مسئول شهری با بیان اینکه اعمال قوانین شهرداری در همه امور شهری به ویژه ساخت و سازها نقش بسزایی در ساماندهی و نظامند شدن شهر ایفا می کند، افزود: متوقف کردن روند ساخت سازهای غیرقانونی از مهمترین الزامات شهرداری است و این مجموعه بر انجام آن تاکید دارد. شهرداریها طبق قانون در صورت مشاهده ساخت و سازهای غیر مجاز پس از طی کردن مراحل قانونی و اثبات تخلف اقدام می کنند.
ترکاشوند با اشاره به ساختار کمیسیون ماده 100 و اهمیت جایگاه آن در ساختار اداری شهرداری، عنوان کرد: این کمیسیون متشکل از اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم، نماینده وزارت کشور و نماینده قوه قضائیه می باشد. وی در توضیحی از کارکرد ماده 100 قانون شهرداری ها با بیان اینکه، مهمترین کارکرد این ماده قانونی، پیشگیری از تخلفات ساختمانی است، بیان کرد: این مسئول ادامه داد: پس از طی شدن مراحل قانونی عنوان شده، موضوع تخلف در کمیسیون ماده 100 مطرح و با نظر اعضای کمیسیون در قالب اجرای قوانین ماده 100 نسبت به پیش بینی جریمه اقدام می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود