21 اسفند 1393
شماره خبر: 139237

ایجاد راه های جدید ارتباطی به کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر کمک می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ایجاد راه های جدید ارتباطی به کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر کمک می کند


رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت ایجاد راههای ارتباطی آسان در کلانشهر کرج تاکید کرد و افزود: تحقق این مهم باید سرآمد اجرای طرح های ترافیکی باشد.
حجت اله غلامرضایی با بیان اینکه هم اکنون استان البرز و به تبع آن کلانشهر کرج از قطب های مهم عمرانی، صنعتی و علمی کشور محسوب می شود، گفت: تغییر و تحولات صورت گرفته در کرج طی گذشت زمان موجب شده است؛ این کلانشهر در همه عرصه های شهری با تغییرات جدی همراه باشد، ضمن آنکه طی این مهم جمعیت کرج نیز با رشد قابل توجهی روبرو بوده است. وی، افزایش آمار جمعیتی در کرج به واسطه مراکز فعال صنعتی و دانشگاهی همچنین ارزان بودن آن نسبت به پایتخت را زمینه ساز شکل گیری مشکلات متعددی که ترافیک از مهمترین آن می باشد، دانست و افزود: متاسفانه ساختارها و زیرساختهای عمرانی و ترافیکی در این کلانشهر متناسب با افزایش جمعیت و خواسته های مردمی، رشد نداشته است و این موضوع خود باعث ایجاد بحران در عرصه های ترافیکی شده است. این عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به تاکید مجموعه شورا و شهرداری به عنوان نهادهایی که رسالت خطیر مدیریت بر شهر و مسئولیت ارائه خدمات بهینه در عرصه های مختلف شهری را عهده دار هستند، بیان کرد: رفع دغدغه های ترافیکی و حل مشکلات این حوزه مهمترین سرفصل برنامه ریزی ها و سیاست گذاریهای مجموعه مدیریت شهری است. غلامرضایی، اجرای طرح های عمرانی با محور رفع مشکلات ترافیکی در کرج از سوی شهرداری را در قالب اجرای سازه های ترافیکی مانند زیرگذر، روگذر، احداث بلوارها و معابر عبوری یادآور شد و گفت: اجرای این طرح ها در کرج که موقعیت اجتماعی و جغرافیایی ویژه ای مانند قرار گیری در مسیر مواصلاتی چهارده استان دارد، بسیار ضروری و حائز اهمیت است. وی، اذعان داشت: از دیگر مسائلی که ضرورت انجام پروژهای ترافیکی در کرج را دو چندان می کند، نزدیکی به پایتخت و موضوع حاشیه نشینی است. بر این اساس لازم است، طرح های عمرانی کلانی در حوزه ترافیک شهر کرج که مبنای اجرای آن مطالعه و انجام اقدامات کارشناسی، اجرایی شود.
احداث بلوار ماهان بر مبنای مدیریت جهادی
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به احداث پروژه بلوار ماهان در منطقه 7 این کلانشهر اظهارداشت: این پروژه بر اساس معیارهای کارشناسی و با توجه به نیاز شهر به احداث بلواری که تسهیل در عبور و مرور را ممکن می سازد، اجرایی شد. غلامرضایی با اریابی مثبت از اجرای پروژه عمرانی _ ترافیکی بلوار ماهان، ضرورت اجرای این پروژه به لحاظ ایجاد محیطی راحت، موثر و ایمن برا شهروندان را یادآور شد و گفت: احداث بلوار ماهان نقش مهمی در حل معضل ترافیکی در شهر دارد و با افتتاح آن مشکل ترافیکی از شرق به غرب کرج حل شده و شهروندان به راحتی و بدون ترافیک تا اتوبان تردد خواهند کرد. رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج در پایان گفت: تامین ارتباط ترافیکی بلوار آزادی رجایی شهر تا بلوار باغستان، کاهش ترافیک فلکه اول و خیابان داریوش و کاهش ترافیک خیابان شهید بهشتی، ایجاد ارتباط آسان و تسهیل در عبور و مرور شهری همچنین کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر از اهداف اجرای این پروژه است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود