19 فروردین 1394
شماره خبر: 139894

بلوار سرباز گمنام با هدف توسعه شهر و کاهش ترافیک به بهره برداری می رسد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بلوار سرباز گمنام با هدف توسعه شهر و کاهش ترافیک به بهره برداری می رسد


رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج با ابراز رضایت از نامگذاری پروژه احداث امتداد بلوار ماهان با عنوان "سرباز گمنام"، وزارت اطلاعات را در خدمت آرمان های انقلاب اسلامی و خون شهیدان دانست و اظهار داشت: این محور ارتباطی با هدف توسعه شهر و کاهش ترافیک به بهره برداری می رسد.
مهندس حجت اله غلامرضایی با بیان اینکه شهرها برای ادات حیات و تعالی فرهنگی و اقتصادی نیازمند شبکه های استاندارد ارتباطی می باشند، گفت: در قرن حاضر شبکه راه های یک کشور همچون شریان های حیاتی در کالبد آن نقش ارتباط و انتقال محصولات، دانش، تکنولوژی و فرهنگ را بر عهده دارند. وی با تاکید بر اینکه احداث بلوار سرباز گمنام به عنوان قسمتی از کمربندی شمالی جنوبی شهر کرج نقش بسزایی در کاهش ترافیک درون شهری ایفا خواهد کرد، افزود: این پروژه جزو طرح هایی است که جنبه استراتژیک داشته و از هر لحاظ اثرات اجرای آن فراتر از حدود یک منطقه است. این طرح با استفاده از امکانات مشترک محلی و ملی محقق شده است و با توجه به اهمیت همگام شدن با تکنولوژی های روز دنیا در احداث شبکه راه های ارتباطی، بلوار سرباز گمنام به عنوان یکی از نمونه های موفق در این حوزه به شمار می رود. نماینده مردم کرج در پارلمان شهری ادامه داد: این پروژه (سرباز گمنام) در امتداد بلوار ماهان محدوده بلوار آزادی رجایی شهر تا بلوار باغستان به طول تقریبی 1750 متر و در زمینی به مساحت 100000 مترمربع احداث شده است. پروژه مذکور شامل دو سطح سواره رو و رفت و برگشت به عرض 12/5 متر و پیاده روی 5 متری و فضای سبز 5/5 متری در هر قسمت با رفوژ میانی به عرض 4 متر در یکی از نقاط پر ترافیک شهر کرج احداث گردیده است.
آزادسازی 10 هکتار زمین به منظور احداث پروژه
مهندس غلامرضایی با تاکید بر اینکه پروژه بلوار سرباز گمنام به عنوان نگینی درخشان بر تارک کلانشهر کرج می درخشد و به کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر کمک شایانی می کند، خاطر نشان کرد: محدوده اجرایی این طرح عمرانی دارای کاربری های پژوهشی و تحقیقاتی علوم دامی کشور بود که مطابق طرح تفصیلی و با توجه به توافق انجام گرفته با وزارت جهاد کشاورزی، زمینی با مساحت حدود 10 هکتار آزادسازی شده و پروژه بازگشایی ادامه بلوار 50 متری ماهان با نام بلوار "سرباز گمنام" حد فاصل بلوار آزادی رجایی شهر و باغستان احداث گردید. این مسئول شهری در پاسخ به سوالی پیرامون اقدامات صورت گرفته در راستای رفع معارضات اجرایی پروژه بیان داشت: در مسیر معبر جدیدالاحداث، 4 دستگاه سوله هزار و 200 متری مرغداری، یک مخزن زیر زمینی و دو مخزن هوایی آب و یک سوله پرورش اسب متعلق به موسسه علوم تحقیقات دامی وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته بود که با توافقات انجام شده، سوله های جایگزین در ضلع جنوب شرقی موسسه احداث و تجهیز گردید تا مجوز تخریب معارضات از طرف وزارتخانه مذکور اخذ و بلوار به صورت کامل احداث شود. این پروژه (سرباز گمنام) در امتداد بلوار ماهان محدوده بلوار آزادی رجایی شهر تا بلوار باغستان به طول تقریبی 1750 متر و در زمینی به مساحت 100000 مترمربع احداث شده است. پروژه مذکور شامل دو سطح سواره رو و رفت و برگشت به عرض 5/12 متر و پیاده روی 5 متری و فضای سبز 12/5 متری در هر قسمت با رفوژ میانی به عرض 4 متر در یکی از نقاط پر ترافیک شهر کرج احداث گردیده است... وی در پاسخ به سوال دیگری که اهداف عمده احداث بلوار سرباز گمنام کدام است، با ارایه این توضیح که ایجاد ارتباط بین دو نقطه با در نظر گرفتن کاهش بار ترافیکی و کمک به معابر خیابان شهید بهشتی و خیابان داریوش در زمان پیک ترافیک دغدغه اصلی برنامه ریزی جهت پیاده سازی این طرح ترافیکی بود، مواردی را به شرح ذیل اعلام کرد:
1- تامین ارتباط ترافیکی بلوار آزادی رجایی شهر تا بلوار باغستان
2- کاهش ترافیک فلکه اول و خیابان داریوش رجایی شهر و کمک به کاهش ترافیک خیابان شهید بهشتی
3- ایجاد ارتباط آسان و جذب سفر
4- تسهیل در عبور و مرور شهری و کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش آورد: بلوار ماهان شرقی یا بلوار رجایی شهر در محل سه باندی رجایی شهر با هم تلاقی می نمایند و در حال حاضر فقط حرکت شرق به شمال و جنوب به شرق تامین گردیده است که با احداث جاده کمربندی حرکت های گردشی کامل تری را به دلیل سهولت و حرکت و پرهیز از حرکات تداخلی خواهیم داشت. کمربندی ماهان دسترسی شمال به غرب و همچنین شرق به غرب شهر کرج را تسهیل نموده و از بار ترافیکی خیابان شهید بهشتی می کاهد.
انتفاع 500 میلیارد تومانی شهر از احداث بلوار سرباز گمنام
او زمان سفر را یکی از عمده ترین پارامترهای اقتصادی حمل و نقل درون شهری برشمرد و با بیان اینکه در برخی مواقع مواقع صرفه جویی در زمان، بزرگ ترین سود اصلاحات ترافیکی راهها می باشد، بیان کرد: از جمله مزایای کاهش مسافت عبوری می توان به مواردی اعم از: کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی، افزایش رضایتمندی شهروندان و کاهش آلودگی هوا اشاره کرد که بلوار سرباز گمنام یکی از اصلی ترین شریان های شرقی – غربی کلانشهر کرج می باشد و علاوه بر کاهش ترافیک، با کم کردن مسافت باعث کاهش زمان سفر نیز شده است. مهندس غلامرضایی در بخش پایانی سخنانش گفت: سرانجام پس از گذشت 3 دهه با مدیریت جهادی مدیریت شهری کرج و پیگیری های ویژه شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی شهر، طبق توافقات به عمل آمده با وزارت جهاد کشاورزی، حدود 10 هکتار زمین از اراضی موسسه علوم تحقیقاتی و دامی کشور در منطقه رجایی شهر آزادسازی شد و احداث ادامه بلوار ماهان در اراضی مذکور عملیاتی گردید. با در نظر گرفتن قیمت روز هر مترمربع زمین در بهترین نقطه کرج به مبلغ 5 میلیون تومان، حدود 500 میلیارد تومان به نفع شهر، شهروندان و شهرداری کار انجام شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود