16 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141565

صدور بیش از 2 هزار پروانه ساختمانی در منطقه 3 شهرداری کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

صدور بیش از 2 هزار پروانه ساختمانی در منطقه 3 شهرداری کرج


مدیر منطقه 3 شهرداری کرج به صدور دو هزار و 247 پروانه ساختمانی توسط حوزه شهرسازی در یکسال گذشته خبر داد.
محمدرضا سیفی ضمن تشریح عملکرد منطقه طی یکسال گذشته به اجرای پروژه های عمرانی قابل توجهی در سطح منطقه اشاره کرد و افزود: در دوره یک و دو ساله در منطقه فردیس شاهد بهره برداری از دو تقاطع غیر همسطح شهید کچویی و شهدای ارتش با رویکرد روان سازی ترافیک و ارتقاء سطح عمران و آبادانی منطقه بودیم. مدیر منطقه 3 شهرداری کرج در ادامه عملکرد عمرانی منطقه را تشریح و با تاکید بر اجرای طرحهای زیرساختی با محور توسعه، عمران و آبادانی، عنوان کرد: منطقه 3 شهرداری کرج در یکسال گذشته حدود 560 میلیارد ریال درآمد داشته است که از این میزان بیش از 125 میلیارد ریال صرف هزینه های جاری و بیش از 333 میلیارد ریال نیز در حوزه عمران شهری صرف شده است. وی ادامه داد: هزینه های عمرانی صرف شده در مدت زمان عنوان شده، اجرای طرح های عمران شهری شامل اجرای 34 هزار متر طول جدول گذاری، 75 هزار متر مربع زیرسازی، توزیع 65هزار تن آسفالت مصرفی، 380 هزار متر مربع مساحت آسفالت ریزیف پیاده روسازی، حفر چاه جذبی، 110 هزار متر مربع لکه گیری آسفالت را پوشش داده است. این مسئول، رسيدگي و مراقبت مستمر در امر نظارت معابر و جمع آوري، زباله، نخاله و لايروبي و نگهداري و پاكسازي آنها همچنین اجراي برنامه هاي زيباسازي در چارچوب طرحهاي مصوب را یادآور شد و افزود: واحد خدمات شهری منطقه سال گذشته تا کنون 933 میلیون مترمربع رفت و روب معابر را به انجام رسانده است، ضمن آنکه در این مدت 34 هزار متر مکعب نخاله های ساختمانی از سطح منطقه جمع آوری شده است. وی، عنوان کرد: واحد خدمات شهری منطقه همچینن در بحث جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز، نظافت مبلمان شهری (ایستگاههای اتوبوس و...)، اخطار به صنوف متخلف، اخطار به سازندگان متخلف، تخریب ساختمانهای غیر مجاز، رفع آبگرفتگی، نصب سطل زباله، عملیات نمک پاشی، امحاء پوسترهای تبلیغاتی از دیوارهای سطح معابر، برخورد با خودروهای تخلیه نخاله و زباله در محدوده شهر، شستشوی مخازن زباله، تسطیح زمینهای بایر، شستشوی جداول، رنگ آمیزی جداول، تعویض پرچمهای اهتزاز جهت مناسبتهای ملی و مذهبی، اجرای نقاشی دیواری زیر سه متر، نصب بنر جهت مناسبتهای ملی و مذهبی و اعمال ماده 110 قانون شهرداریها اقدامات جامعی را به انجام رسانده است.
صدور بیش از 2 هزار پروانه ساختمانی
مدیر منطقه 3 شهرداری کرج در ادامه به صدور دو هزار و 247 پروانه ساختمانی توسط حوزه شهرسازی در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: از این تعداد 388 مورد پروانه به صورت خصوصی، 125 مورد تجاری، سه فقره دولتی و ... صادر شده است؛ با احتساب پروانه های صادر شده، متراژ پروانه های صادر در منطقه در بخش خصوصی شامل دو هزار و 247 هزار متر مریع و در بخش تجاری نیز 14 هزار و 323 متر مربع می باشد. سیفی در خصوص اقدامات فضای سبز منطقه، عنوان کرد: واحد فضای سبز منطقه پیرو سیاست گذاری های کلان مدیریت شهری و سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج اقدامات متعددی از جمله اجرای برنامه های آموزشی جهت ارتقای آگاهی شهروندان، خاک ریزی و تسطیح خاک و آماده سازی بستر جهت ایجاد فضای سبز، رنگ آمیزی مبلمان شهری شامل نیمکت، سطل زباله، وسایل ورزشی، گلدان بتونی، آلاچیق چوبی و... موجود در بوستانها، نصب مبلمان شهری شامل نیمکت، سطل زباله، وسایل ورزشی، گلدان بتونی، آلاچیق چوبی و...، سمپاشی آفات بیماری های گیاهی، هرس بوته های گل، هرس درختان، میزان آبیاری باغچه های حاشیه بلوارها و معابر، غرس نهال و فضاسازی بوسیله گل و گیاه را به انجام رسانده است.
وی با اشاره به ارسال 532 مورد پرونده به کمیسیون بدوی، 430 پرونده به کمیسیون تجدید نظر، 30 پرونده به کمیسیون همعرض، عنوان کرد: اقدامات فوق توسط واحد شهرسازی منطقه در یکسال گذشته انجام شده است. علاوه بر اقدامات صورت گرفته در واحد شهرسازی، اقداماتی توسط نوسازی منطقه در راستای صدور 83 هزار و 816 فیش عوارض نوسازی انجام گرفته است؛ در مدت یکسال گذشته هشت هزار و 56 فیش نیز وصول شده است. مدیر منطقه 3 شهرداری کرج با اشاره به حجم بالای تردد وسایل نقلیه در منطقه فردیس به عملکرد واحد ترافیکی منطقه اشاره کرد و افزود: در این زمینه 117 هزار و 460 متر طول خط کشی معابر و بلوک عابر پیاده انجام شد؛ همچنین با هدف ایمن سازی تردد وسایل نقیله و عابرین پیاده 150 مورد سرعتگیر پلاستیکی و یکهزار و 348 مورد سرعت گیر آسفالتی در سطح منطقه نصب شد؛ از دیگر اقدامات در این حوزه شامل رنگ آمیزی و نظافت تابلوهای راهنمایی و رانندگی، نصب چراغهای چشمک زن راهنمایی و رانندگی در تقاطعات، نصب گل میخ، نصب باتومی استوانه ای و نصب تابلوهای دروازه ای است. سیفی در ادامه، فعالیت حوزه اصناف منطقه را یادآور شد و با اشاره به بررسی 75 مورد پروانه کسب، ارجاع 442 پرونده های ملکی به کمیسیون ماده صد را طی یکسال گذشته تا کنون یادآور شد و گفت: در این پروسه زمانی 125 واحد صنفی فاقد پروانه کسب پلمپ شدند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود