30 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142338

گرمخانه ها محل ارائه آموزش مهارت های زندگی باشند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

گرمخانه ها محل ارائه آموزش مهارت های زندگی باشند


نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج خواستار اجرای طرح ها و دوره های آموزشی مهارت زندگی برای افرادی شد که به گرمخانه ها مراجعه می کنند.
فاطمه اسکندری با اعلام این خبر، احداث و تجهیز گرمخانه ها را یک ضرورت غیرقابل انکار در حوزه شهری ارزیابی کرد و بیان داشت: افرادی که در اثر رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دچار تنش و بحران در زندگی شده و ناچار به ترک خانه و کاشانه خود شده اند، نیازمند مکانی هستند تا بتوانند شب را در آنجا گذرانده و از این طریق ضمن ارائه خدماتی که شایسته حقوق هر شهروند با هر جایگاه و موقعیت است، از ایجاد چهره نامطلوب در شهر جلوگیری شود. وی افزود: این افراد که اغلب از فضای اجتماعی سرخورده شده یا دچار آسیب های جسمی و معضلاتی از جمله اعتیاد شده اند، به شدت نیازمند رسیدگی و توجه هستند و نباید از این قشر غفلت کنیم. به گفته این عضو شورای اسلامی شهر کرج، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی از جمله اقداماتی است که می تواند در راستای اصلاح نگرش جامعه به این قشر و رفع معضلات و دغدغه های آنها موثر واقع شود. این مسئول اذعان داشت: افراد مذکور می توانند تحت آموزش مهارت های زندگی قرار گرفته و برای بازگشت بهتر به سمت خانه و خانواده مهیا شوند. چنان که یکی از این آموزش ها می تواند برگزاری دوره های اشتغالزایی و ارائه مباحثی باشد که برای کسب درآمد این افراد مفید است. اسکندری با تاکید بر اینکه نباید این افراد را نوعی رانده شده از اجتماع تلقی کرد، ادامه داد: این افراد با امید بازگشت به زندگی و خانه و خانواده خود در گرمخانه ها حضور می یابند و رفع سرخوردگی های اجتماعی این قشر از اقداماتی است که می تواند در بخش های مختلف حوزه فرهنگی مدیریت شهری، صورت گیرد.
باغستانی: مدیریت گرمخانه از تاسیس آن مهمتر است
محمدصادق باغستانی؛ دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز با بیان اینکه فلسفه وجودی گرمخانه ها امروز بر کسی پوشیده نیست اظهار داشت: امروزه در همه کشورها چنین فضایی برای آسیب دیدگان اجتماعی تدارک دیده شده است تا بتواند با ارائه برخی امکانات و تامین نیازهای اولیه این افراد، آنان را به زندگی دلگرم کرده و از بروز آسیب های جدی تر و خطرناک تر در جامعه جلوگیری نماید.
وی بیان داشت: نحوه مدیریت گرمخانه و رسیدگی به مشکلات و نیازهای آن بیش از مسئله احداث و تجهیز این فضا حساس و مهم است. باغستانی یادآوری کرد: کیفیت ارائه خدمات و نحوه بررسی دغدغه ها و نیازهای کسانی که به این محل اسکان موقت مراجعه می کنند از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید در این خصوص دقت و ملاحظه فراوانی صورت گیرد. این مسئول تصریح کرد: بحث و بررسی درباره نحوه اداره گرمخانه ها ضروری است و متولیان امر باید در این زمینه تلاش و دقت بسیاری به خرج دهند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود