11 آبان 1391
شماره خبر: 14289

آموزش محوری ترین اقدام مدیریت شهری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 آموزش محوری ترین اقدام مدیریت شهری

سپیدار آنلاین: شهردار کلانشهر کرج تاکید کرد: آموزش و ارتقاء سطح علمی پرسنل و کارمندان مدیریت شهری از محوری ترین اقداماتی است که این مدیریت بر انجام آن تاکید دارد.
سید علی آقازاده در آیین برگزاری پنجمین نشست آموزشی طرح کوثر با اشاره به تغییر و تحولات سازمانی در برهه های مختلف زمانی تاکید کرد: بر این اساس ساختارهای اداری دستگاه ها و سازمان های خدمات رسان به ویژه مدیریت شهری نیاز به اطلاعات به روز و تخصصی دارد. وی، برگزاری نشست های تخصصی و آموزشی حوزه های مختلف شهرداری را مثبت ارزیابی کرد و با بیان اینکه، انجام این مهم باید جزء برنامه های اولویت دار قرار گیرد، افزود: خروجی که از برپایی این نشست ها عاید شهروندان می شود از علت هایی است که مدیریت شهری را در برپایی سمینار، همایش و نشست های آموزشی مصمم می کند. این مسئول با اشاره به نقش آموزش و بهسازي نيروي انساني و تاثیر آن بر بهره وري و عملکردسازمان ، گفت: آموزش يكي از پيچيده ترين وظايف در اداره امور هر سازمان به ويژه سازمان های خدمات رسان است.
نقش حوزه شهرسازی در تعیین خط مشی برنامه ها و طرحهای شهرسازی
شهردار کرج با ارزیابی مثبت از فعالیت ها و عملکرد حوزه شهرسازی عنوان کرد: این حوزه نقش مهم و تاثیر گذاری در بررسی و تعیین خط مشی برنامه های مرتبط با شهرسازی و معماری دارد. آقازاده، نظارت بر تدوین ضوابط و دستورالعملها در خصوص امور مربوط به ساخت و سازهای شهری را یادآور شد و گفت: حوزه شهرسازی به منظور اجرای دقیق برنامه ها و طرح های شهری در راستای نظارت بر تدوین ضوابط به ویژه ساخت و سازهای سطح شهر نیاز به مقررات کارآمد دارد. وی ادامه داد: تدوین قوانین و مقررات مربوط به حوزه شهرسازی و رونمایی از آن که در پنجمین نشست آموزشی طرح کوثر محقق شد، با هدف ارتقاء ساخت و سازهای قانونی و اصولی شهر صورت گرفته است که می تواند راهکار پیشرفت اقدامات و فعالیت های این حوزه باشد. این مسئول، رسیدگی به امور مربوط به مهندسین ناظر ساخت و سازهای شهری را به عنوان یکی از مهمترین سرفصل های کاری حوزه معماری و شهرسازی شهرداری کرج خواند و افزود: بررسی کلیه پیشنهادهای تغییر و اصلاح طرحهای اجرایی، تفضیلی و صدور پروانه ای ساختمانی با هماهنگی این حوزه صورت می گیرد.
بیشترین نفع اتوماسیون شهرسازی عاید شهروندان شود
شهردار کرج با اشاره به رونمایی از اتوماسیون شهرسازی با ارزیابی مثبت از اجرای این پروژه عنوان کرد: بهره گیری از سیستم اتوماسیون اداری نیاز هر سازمانی به ویژه دستگاه هایی که فعالیت آنها در راستای پاسخگویی به شهروندان است، می باشد. آقازاده تاکید کرد: سیستم اتوماسیون اداری باید بگونه ای باشد که بیشترین نفع را برای شهروندان و مراجعین به این حوزه داشته باشد. آقازاده در تشریح مزایای سیستم اتوماسیون اداری بیان کرد: از مهمترین مزایای این سیستم پاسخگویی شفاف و آسان به شهروندان است که این مهم در ساختارهای اداری به عنوان کریم ارباب رجوع مطرح می شود. وی اظهارداشت: هر ارگانی که الگوی سازمان الکترونیکی به طور صحیح و کامل پیاده سازی شود، آن ارگان تبدیل به سازمانی بدون نیاز به کاغذ، با عکس العمل هایی سریع و کارآمد خواهد شد. آقازاده با تاکید بر تجمیع و یکپارچه کردن امکانات اداری موجود در سازمان گفت: انجام این مهم نقش بسزایی در بهره گیری مطلوب و جامع از امکانات و تسهیلات اداری به نحوی که بیشترین نفع شامل شهروندان و مراجعین شود، دارد. وی با بیان اینکه، سیستم های اتوماسیون اداری می تواند در صورت استفاده اصولی و صحیح، سرعت و صحت پاسخگویی به مراجعین را در پی داشته باشد، افوزد: بر این اساس راه اندازی وا ستفاده از سیستم اتوماسیون شهرسازی می تواند موجب تحقق این هدف شود. آقازاده ، کوتاه شدن فرآیند جستجوي نامه های اداری رسیده به سیستم اداری، حذف هزینه اضافی به منظور خرید کاغذ و کاهش هزینه نیروي انسانی به منظور نگهداري و دسترسی به اسناد و مدارك موجود در اداره را از مزایای دیگر بهره گیری از اتوماسیون اداری و حذف روش های سنتی ذکر کرد. وی گفت: علاوه بر این راه اندازی از اتوماسیون اداری ضمن بهره گیری از حداکثر توان و ظرفیت تخصصی افراد می تواند مانع سوء استفاده های احتمالی شود.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود