30 خرداد 1394
شماره خبر: 144155

6 تقاطع غیرهمسطح در کمتر از 15 ماه در مدار افتتاح قرار گرفت

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

6 تقاطع غیرهمسطح در کمتر از 15 ماه در مدار افتتاح قرار گرفت


اجرای طرح های خرد و کلان در کرج حاکی از روند مثبت اقدامات عمرانی در این کلانشهر است؛ مجموعه مدیریت شهری نیز با هدف انتفاع و آبادانی شهر و آماده کردن شرایط مطلوب برای زندگی شهروندان در دوره کنونی و آینده، برنامه ریزی های متعددی را در دستور کار خود قرار داده است.
افزایش قابلیت های مدیریتی از مهمترین آیتم های رسیدن به توسعه به ویژه "توسعه پایدار" است که به این منظور مدیریت مطلوب و اجرای برنامه های متعدد کارشناسی شده ضروری می باشد.
آنچه مد نظر همه مسئولان اعم از کشوری و شهری برای خدمت رسانی وجود دارد، حرکت به سمت تحقق برنامه های مختلف بر مبنای سیاست های روز کشور است. از جمله این سیاستها که در پیشرفت عمرانی سهم بسزایی دارد، مدیریت بر اساس تفکر جهادی همچنین بهره گیری از مولفه های اقتصاد مدیریتی است. "عمران" و "سازندگی" دو گزینه و دو اولویت مهم برای مدیریت شهری است که تنها با تحقق همه جانبه آن "آبادانی" و "انتفاع" شهری ممکن می شود. کلانشهر کرج را می توان به عنوان کلانشهری یاد کرد که بسترهای بسیاری از تحولات عمرانی در آن با موفقیت فراهم شده است؛ گرچه در مسیر انجام این امر مدیریت شهری پیشامدهای متعددی را در زمینه های مختلفی چون تامین اعتبار همچنین تاثیر شرایط تحریم تجربه کرده است اما این تجارب به گونه ای نبوده است که مانع از رسیدن به اهداف خرد و کلان از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر شود. در مجموع می توان اذعان داشت، زندگی شهروندان با همه سازه های شهری از جمله عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... گره خورده است؛ بر این اساس احداث سازه های عمرانی- ساختاری در هر شهر و کلانشهری زمینه را برای توسعه و به ویژه چابکی و روانی ترافیک که رفع آن امروز یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان است، فراهم می آورد. مدیریت شهری کرج نیز به منظور پاسخ به ضرورت افزایش سرعت و کیفیت در ترافیک شهری، احداث تقاطعات غیرهمسطح را در اولویت کاری خود قرار داده است که با ارزیابی های صورت گرفته، تاسیس این تقاطعات در شهر از سوی مردم به نحو مطلوبی مورد توجه قرار گرفته و با استقبال مواجه شده است. می توان اذعان داشت، این مجموعه مدیریتی در راستای انجام تعهدات خود مبنی بر توسعه شهر در چارچوب های صحیح فنی، هندسی و برنامه ریزی شده جدیت داشته و عملکرد مثبتی جهت ایجاد انبساط روانی برای شهروندان همچنین تحقق زیبایی ظاهری شهر طی دوره اخیر داشته است. بهره برداري از پنج تقاطع غيرهمسطح با اعتباري بالغ بر 1250 ميليارد ريال به عنوان عملکرد مهم مديريت شهري کرج طي يکسال گذشته می باشد؛ در سال جاری نیز بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح کاج واقع در 45 متری کاج تا بلوار استقلال با اعتبار 13 میلیارد و 500 میلیون تومان در راس اقدامات مدیریت شهری قرار گرفت. اجرای این پروژه با توجه به تاکید مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورا و با در نظر گرفتن بالاترین میزان بازدهی اجرایی شده است که امیدواریم بهره برداری از این پروژه ضمن کاهش بار ترافیکی، رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته باشد.
علی ترکاشوند
شهردار کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود