2 تیر 1394
شماره خبر: 144371

پیمانکار قطار شهری کرج تغییر یابد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پیمانکار قطار شهری کرج تغییر یابد


عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه شرکت "سابیر" آزمون خود را در ۱۲ سال گذشته که پیمانکار قطار شهری بوده و کاری از پیش نبرده، پس داده است، گفت: پیشرفت این پروژه تاکنون مورد قبول شورا نبوده و پیمانکار قطار شهری باید تعویض شود.
جلسه شورای اسلامی شهر کرج با حضور شهردار کرج و رئیس و اعضای شورا در صحن علنی برگزار شد و موضوعات مختلفی در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به درخواست شهردار ساعات پایانی این جلسه برای بررسی پیشنهاد اصلاح قیمت سابیر در رابطه با قطار شهری کرج غیرعلنی شد. در این جلسه حمیدرضا ابوالحسنی با تاکید بر اینکه شرکت سابیر آزمون خود را در 12 سال گذشته که پیمانکار قطار شهری بوده و کاری از پیش نبرده، پس داده است، اظهار داشت: پیشرفتی که در این 12 سال در مورد قطار شهری کرج انجام شده به هیچ عنوان مورد قبول شورای شهر کرج نیست. عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه در این زمینه گله‌ای از شهردار و مدیرعامل قطار شهری کرج نیست، افزود: مقصر اصلی در این بخش شرکت سابیر است که به تعهدات خود عمل نمی‌کند. وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی سابیر نمی‌تواند پروژه قطار شهری را به سرانجام برساند، گفت: پیمانکاران سرشناس و قدرتمندی وجود دارند که می‌توانند این پروژه را در اختیار گرفته و بدون وابستگی به دولت، با 70 یا 80 درصد تهاتر اجرایی کنند. ابوالحسنی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود با اعلام عمومی از پیمانکاران قدرتمند و توانمند دعوت شود تا با بکارگیری آن‌ها این پروژه در کوتاه‌ترین مدت به اتمام برسد.
آیین نامه تهاتر شهرداری کرج به تصویب رسید
رضا شریفی در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از راه‌های تامین درآمد شهرداری و رفع مشکلات بدهی‌های مردم به شهرداری "تهاتر" است، اظهار داشت: این قانون دارای ایراداتی بود که در این راستا آیین‌نامه تهاتر توسط شهرداری تدوین و به کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج ارسال و مورد بررسی قرار گرفت. رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه این طرح در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده و در انتظار تصویب نهایی از شورای شهر است، گفت: تهاتر می‌تواند در جهت احقاق درآمدهای شهرداری و رفع مشکلات و بدهی‌های شهروندان مفید باشد اما این در صورتی است که این امر طبق آیین‌نامه و به درستی اجرایی شود. آیین‌نامه تهاتر با 28 ماده و 6 تبصره به تصویب رسید که به درخواست اعضا، بنر اطلاع‌رسانی این آیین نامه برای اطلاع شهروندان در سطح شهر نصب می‌شود. مریم قهرمانی صارم با اشاره به وضعیت طرح تفصیلی و بازنگری آن که پروسه زمانی خاصی را می‌طلبد، بیان کرد: در این مقطع مردم با مشکلاتی روبه رو هستند که باید در نظر گرفته شود و در جهت رفع این معضلات برای مردم تلاش کرد. عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه در صورت امکان افرادی که در پهنه‌های مختلف کرج به ویژه پهنه A فعالیت می‌کنند باید ترغیب و تشویق شوند که زیرزمین سازه‌های خود را به پارکینگ، حتی در چندین طبقه اختصاص دهند. وی تصریح کرد: با این کار از گسترش ناموزون شهر جلوگیری می‌شود و با ارتفاع دادن ساختمان‌ها شاهد تجمیع پتانسیل موجود در واحدهای مسکونی می‌شویم. در ادامه جلسه تشکیل کمیته‌ای برای پدافند غیرعامل در مدیریت شهری کرج در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مورد تصویب قرار گرفت. مجید کاویانی، عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه این طرح شهر را در زمان بحران آماده می‌کند، گفت: وظیفه این کمیته بررسی شهر و در نهایت آماده‌سازی طرح جامع پدافند غیرعامل برای شهر کرج است تا از این پس در پروانه‌های ساختمانی این پدافند لحاظ شده و بناها به گونه‌ای طراحی شوند که در زمان بحران در نقش پدافند غیرعامل عمل کند. حجت‌الله غلامرضایی، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج اظهار داشت: پدافند غیرعامل به عنوان پناهگاهی‌ در مقابل زلزله، حوادث غیرمترقبه و دفاع در مقابل دشمن محسوب می‌شود. در این جلسه اعضای کمیته پدافند غیرعامل در شورای شهر انتخاب شده و این طرح به تصویب رسید.





منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود