13 تیر 1394
شماره خبر: 145010

سه هزار کارنامه الکترونیکی در کرج صادر شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

سه هزار کارنامه الکترونیکی در کرج صادر شد


مدیر عامل سازمان تاکسیرانی کرج و حومه گفت: از اول سال جاری تا کنون سه هزار کارنامه الکترونیکی برای رانندگان تاکسی درکرج صادرشده است.
پرویز اسکندری افزود: تمدید و تعویض کارنامه الکترونیکی بدون حضور فیزیکی در تاکسیرانی از مزیت های اجرای این طرح است. وی ادامه داد:سامانه الکترونیکی و هوشمند این سازمان در برگیرنده بسیاری از نیازهای تاکسی داران و مسافران است. اسکندری گفت: با راه اندازی این سامانه ، کارت هوشمند که به منزله پروانه کار با تمام مشخصات راننده و خودرو است در اختیار صاحبان تاکسی ها قرار می گیرد. وی ادامه داد: ازدیگر مزیت های این کارت ارایه مرخصی به رانندگان بدون مراجعه به سازمان تاکسیرانی است. اسکندری گفت: نظارت و کنترل بر خدمات تاکسی ها و پیشگیری از تخلفات احتمالی از مزیت های این کارت شناسایی و سامانه هوشمند تاکسیرانی به شمار می رود. وی بیان داشت : این سامانه یکی از طرح های جدید در کشور است که با مزایا و خدمات فراوانی برای شهروندان و تاکسیرانان همراه است. اسکندری خاطرنشان کرد: این کارت برای تاکسیرانان به منزله داشتن شناسنامه، پروانه، گواهینامه و کارنامه تاکسیرانی است. به گفته وی، تاکسیرانان با به همراه داشتن این کارت می توانند بدون حضور در سازمان تاکسیرانی، مکاتبات خود را از طریق سیستم هایی که در سطح شهر نصب شده انجام دهند. وی در ادامه با بیان اینکه، دولت الکترونیک با هدف فراهم آوردن تسهیلات و رفاه شهروندی ایجاد شده است بر بهره گیری حداکثری افراد از مزایای این کارت تاکید کرد و گفت: اجرای طرح صدور کارت الکترونیکی تاکسیرانان نیز از فرایند های طرح شهروند الکترونیک است. این مسوول ، ارتقای سطح کیفی خدمات را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه، ارائه خدمات شایسته و مطلوب به شهروندان باید در راس امور کاری سازمان های خدمات رسان قرار گیرد، گفت: سازمان تاکسیرانی نیز به عنوان یکی از سازمان های حمل و نقل عمومی که طی روز بیشترین ارتباط را با شهروندان دارد، باید نسبت به اجرای طرح های کارآمد رفاهی سرآمد باشد. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرج افزود: تحقق این مهم نقش بسزایی در ارتقاء سطح خدمات رسانی به شهروندان برخوردار از خدمات حمل و نقل عمومی با محوریت تاکسی دارد.
اسکندری افزود: این مهم در فراهم آوردن بسترهای مناسب جا به جایی ایمن و آسان شهروندان نقش بسزایی دارد. وی، ارتقاء سطح خدمات رسانی به رانندگان تاکسی را از دیگر برنامه های مهم این سازمان معرفی کرد و افزود: رفاه تاکسیرانان می تواند میزان خدمات رسانی به شهروندان و مسافران را به نحو مطلوبی افزایش دهد. اسکندری یاد آورشد:این طرح تا پایان سال جاری تمام تاکسیرانان را تحت پوشش خدماتی قرار می دهد. اکنون 12هزار و 700 دستگاه تاکسی روزانه بیش از یک میلیون و 500 هزار نف شهروند در کرج جابجا می کنند که حدود65 درصد از مسافرت های درون شهری توسط تاکسی ها انجام می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود