24 تیر 1394
شماره خبر: 145652

دستورالعمل ویژه ای با مساعدت دادستانی برای ساماندهی املاک قولنامه ای اجرا شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

دستورالعمل ویژه ای با مساعدت دادستانی برای ساماندهی املاک قولنامه ای اجرا شد


برای اولین بار در کشور و در منطقه 6 شهرداری کرج، مدیریت شهری و دادستانی با مشارکت یکدیگر طرحی را به اجرا در آورده اند که بر اساس آن، متصدیان مشاورین املاک مکلف به مراجعه به شهرداری منطقه و تعیین تکلیف وضعیت املاک قولنامه ای مورد معامله از لحاظ انواع بدهی ها به ویژه جرایم کمیسیون ماده 100 می باشند.
اردیبهشت ماه سال جاری طبق رایزنی های به عمل آمده از سوی شهرداری کرج با دادستانی این شهرستان مقرر گردید در راستای صیانت از حقوق خریداران املاک قولنامه ای، از این پس قبل از انعقاد قرارداد فی ما بین طرفین، متصدیان بنگاهها و مشاورین املاک به شهرداری منطقه مراجعه نمایند و از وضعیت ملک از لحاظ انواع بدهی ها به ویژه جرایم کمیسیون ماده 100 آگاهی پیدا کرده و آنرا تعیین تکلیف کنند.شایان ذکر است این دستور العمل برای اولین بار به دلیل پیگیری های منطقه 6 شهرداری کرج به صورت پایلوت در این منطقه اجرایی می گردد و شهرداری موظف است ظرف مدت یک هفته پس از وصول نامه، ضمن بررسی موضوع، پاسخ مقتضی را به متصدیان بنگاهها و مشاورین املاک اعلام نماید. در این دستور العمل آمده است: در صورت عدم استعلام از سوی متصدیان بنگاهها و مشاورین املاک و یا عدم پاسخ استعلام از سوی شهرداری های مناطق، مسئولیت مدنی و جبران خسارت احتمالی خریداران به عهده بنگاه معاملات و یا شهرداری خواهد بود.
احداث ادامه بلوار 60 متری باهنر
از دیگر اقدامات مهم منطقه 6 شهرداری کرج که عزیز صدر نژاد طی ماه های اخیر از اجرایی شدن آن خبر داده است، آغاز عملیات روکش و تراش آسفالت ادامه بلوار 60 متری باهنر بود. وی با بیان اینکه پروژه احداث ادامه بلوار 60 متری باهنر با توجه به وسعت این منطقه و تراکم جمعیت جهت دسترسی آسان شهروندان به معابر اصلی و تسریع در تردد هدفگذاری و اجرا می شود، طول پروژه مذکور را یک کیلومتر عنوان کرد و گفت: احداث بلوار خوارزمی موجب کاهش بخش عظیمی از ترافیک شهر شده است که در ادامه آن احداث بلوار 60 متری نیز می تواند در این حوزه کمک شایانی داشته باشد. مدیر منطقه 6 شهرداری کرج اظهار داشت: با عملیاتی شدن این پروژه، شاهد اتصال ادامه بلوار باهنر به بلوار خوارزمی خواهیم بود که موجب تسهیل در عبور و مرور و روان سازی ترافیک می گردد.
معابر باغستان غربی با اجرای عملیات روکش آسفالت ساماندهی شدند
این مسئول همچنین از ساماندهی معابر باغستان غربی با اجرای عملیات روکش آسفالت خبر داد و گفت: با توجه به درخواست های مکرر شهروندان درباره رسیدگی به وضعیت جدول و آسفالت معابر، این مهم تا پایان سال جاری در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد. وی در ادامه هزینه تخصیص یافته برای اجرای این پروژه را 27 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این عملیات در راستای تحقق حقوق شهروندی و سهولت در تردد شهروندان صورت گرفته است. صدر نژاد یادآور شده است: عملیات روکش آسفالت خیابان شبنم 7، زیرسازی و روکش آسفالت خیابان شبنم 5 غربی و شرقی از معابر باغستان غربی نیز در منطقه 6 شهرداری کرج به اتمام رسیده است.
دیوارکشی های غیر مجاز در جاده برغان تخریب و رفع آثار شد
از دیگر اقدامات صورت گرفته در منطقه 6 شهرداری کرج تخریب دیوار کشی های غیر مجاز در جاده برغان بوده که با حکم قضایی و به همت تیم های معاونت خدمات شهری منطقه و نیروی انتظامی انجام گردیده است. صدرنژاد در این رابطه عنوان کرده است: عملیات فوق در راستای گزارشات واصله مبنی بر وجود دیوار کشی های غیر مجاز در جاده برغان انجام گردید که تیم های عملیاتی در یک حرکت جهادی اقدام به تخریب آن نمودند.
پروژه احداث سوله ورزشی حصارک بالا در مراحل پایانی قرار دارد
مدیر منطقه 6 شهرداری کرج همچنین گفت: پروژه احداث سوله ورزشی حصارک بالا در مراحل پایانی قرار دارد و به دلیل محرومیت های این محله، مدیریت شهری جهت رشد سرانه ها و توسعه خدمت رسانی به مردم مصمم شده است. این مدیر در ادامه اعتبار تخصیص یافته جهت عملیاتی شدن این پروژه را 5 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: منطقه 6 شهرداری کرج اهتمام ویژه در جهت تامین نیازهای شهروندان دارد و با توجه به لزوم توجه به مباحث فرهنگی و ورزشی جوانان و نوجوانان، اجرای پروژه های ورزشی و فرهنگی در اولویت این منطقه قرار دارد.
11 بنای غیرمجاز در منطقه 6 شهرداری کرج پلمپ و رفع آثار شد
طی تیر ماه سال جاری به همت نیروهای کنترل نظارت منطقه 6 شهرداری کرج، 11 بنای غیرمجاز در این منطقه تخریب و رفع آثار شد. عزیز صدر نژاد در تشریح این خبر اظهار داشت: 2 مورد از تخریب ها مربوط به منطقه حصارک بالا و دو مورد دیگر در مناطق حیدر آباد و شاهین ویلا بوده است که به دلیل عدم ارائه برگه استحکام بنا، ماموران کنترل و نظارت اقدام به نصب بنر پلمپ در این محل ها نمودند. وی در ادامه از تخریب یک مورد سقف خلاف که مالک و سازنده با سوء استفاده از ایام شب های قدر به صورت شبانه در محل کوی گوهر نسبت به تخلف ساختمانی اقدام کرده بود، خبر داد و فزود: سودجویان مستحضر شوند که ماموران کنترل نظارت شهرداری و پلیس ساختمان به صورت شبانه روزی بدون در نظر گرفتن ایام تعطیل به وظایف و گشت زنی ها ادامه می دهند.
این مسئول همچنین به رفع خلاف یک واحد مسکونی که علی رغم ارسال 2 مرحله اخطاریه اقدام به زدن اسکلت فلزی اضافه بنا نموده بود، اشاره کرد و ادامه داد: از دیگر تخریب های صورت گرفته در طی چند روز گذشته، تخریب یک مورد پی کنی بدون مجوز در گلدشت، درب گذاری و تیغه کشی واقع در بلوار ظفر و ساخت طبقه فوقانی ملک مسکونی به صورت نیم طبقه در خیابان عدل حیدر آباد است که با حضور نیروی انتظامی و عوامل پلیس ساختمان رفع خلاف شد. صدرنژاد یادآور شد: در پی گشت زنی های شبانه روزی عوامل کنترل و نظارت هیچ خلافی از چشم نیروهای شهرداری در امان نیست و تا رفع کامل این موارد این عملیات ها ادامه خواهد داشت

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود