29 تیر 1394
شماره خبر: 145774

سامانه هوشمند تاکسیرانی فصل جدیدی از ورود به شهرداری الکترونیک را رقم زده است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

سامانه هوشمند تاکسیرانی فصل جدیدی از ورود به شهرداری الکترونیک را رقم زده است


مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرج و حومه اظهار داشت: سامانه هوشمند تاکسیرانی فصل جدیدی از ورود به شهرداری الکترونیک را رقم زده است.
پرویز اسکندری ادامه داد: اجرای مراحل این مهم طی سال گذشته با حضور رئیس و هیاتی از اتحادیه تاکسیرانی مورد واکاوی قرار گرفته و پس از بررسی های مختلف مصوب شد باجه الکترونیکی به صورت پایلوت جنب سازمان تاکسیرانی نصب شود و بعد از اجرای موفق طرح، از این باجه در سراسر شهر استفاده شود. این مدیرعامل «سامانه هوشمند تاکسی» را از مهمترین اقدامات انجام شده در راستای توسعه و بهبود عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی ذکر و عنوان کرد: این سامانه با کاربردهای مختلف برای مردم و تاکسیرانان از مزایای فراوانی برخوردار است که اطلاع رسانی در خصوص نرخ های مصوب کرایه های خطوط تاکسی از طریق باجه های الکترونیکی، اطلاع رسانی از نحوه خدمات رسانی و پیشگیری از تخلفات احتمالی، تجمیع و هوشمندسازی پروانه تاکسیرانی و پروانه بهره برداری از جمله مزایای این سامانه به شمار می رود. وی در ادامه صدور کارت های هوشمند برای تاکسیرانان خطی و گردشی که موجب ثبت مرخصی رانندگان بدون حضور در سازمان تاکسیرانی می شود، سرعت عمل در ارایه خدمات به تاکسیرانان، نظارت بر حضور و غیاب تاکسیرانان، قابل دسترس بودن رانندگان و درج تمام مشخصات و سوابق فردی رانندگان در سامانه جامع هوشمند از دیگر کارکردهای این سامانه هوشمند اعلام کرد. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرج و حومه همچنین از ایجاد خانه های تاکسی در مقابل بیمارستان ها و مراکز پر تردد شهر به عنوان دیگر عملکرد مطلوب سازمان یاد کرد و گفت: این سازمان با ایجاد خانه تاکسی در محل های مذکور امنیت مسافران را تا رسیدن به مقصد تضمین می کند. اسکندری با اشاره به اینکه خانه تاکسی به صورت شبانه روزی فعال است، وجود خانه های تاکسی را در فراهم کردن بسترهای مناسب جابه جایی ایمن و آسان شهروندان موثر دانست و عنوان کرد: مسافران با خیال راحت می توانند از سرویس دهی این محل استفاده کرده و سفر درون شهری ایمنی را تجربه کنند. این مسئول همچنین به حضور پررنگ تاکسیرانان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با بیان اینکه هنگام افطار 60 درصد تاکسی ها در سطح شهر حضور داشته و به شهروندان خدمت رسانی کردند، گفت: با توجه به اینکه در ساعات افطار شاهد پیک ترافیک درون شهری هستیم، شهروندان جهت جابه جایی در مقاصد شهری با مشکلی مواجه نبوده و خدمات رسانی در این ماه مبارک بویژه در ساعات منتهی به اذان مغرب که ترافیک در شهر افزایش می یابد، به صورت ویژه انجام شد. وی در ادامه از افزایش نرخ کرایه های تاکسی در ابتدای سال جاری خبر داد و تصریح کرد: نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی 25 درصد و تاکسی‌های خطی 20درصد افزایش داشته و با تصویب این نرخ، کرایه اکثر خطوط کرج رند و مشکل کمبود پول خرد تا حدودی برطرف شده است. مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرج با تاکید بر اینکه رانندگان حق ندارند کرایه اضافه از شهروندان دریافت کنند، یاد آور شد؛ مردم در صورت مشاهده دریافت مبلغ بیشتر از کرایه مصوب از سوی رانندگان باید موضوع را به بازرسان سازمان تاکسیرانی اطلاع دهند تا با فرد متخلف برخورد شود. اسکندری در خصوص تعداد تاکسی های فعال در سطح کلانشهر کرج بیان کرد: هم اکنون 12 هزار و 500 دستگاه خودروی تاکسی در شهر فعال هستند که این تاکسی ها در 120 خط به شهروندان خدمت رسانی می کنند و تقریبا 65 درصد مسافران درون شهری کرج با ناوگان تاکسیرانی جابجا می شوند. این مدیرعامل با اشاره به اینکه میزان سفرهای روزانه با تاکسی توسط شهروندان یک میلیون و 500 هزار جابجایی است، اعتماد شهروندان به سازمان را مطلوب دانست و تاکید کرد: پاسخ به اعتماد مردم تنها با ارائه خدمات ویژه مطلوب امکان پذیر است. وی در پایان سخنان خود ساماندهی تاکسی های درون شهری را از اقدامات مهم سازمان ذکر و با اشاره به اینکه این امر در گذشته ای نه چندان دور در دستور کار قرار گرفته است، اظهار امیدواری کرد: شاهد استفاده صد در صدی شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی و اتوبوس باشیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود