سازمان تاکسیرانی می تواند به مدرسه سیار آموزش های شهروندی تبدیل شود
سپیدارآنلاین: گروه شهری
عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: چنانچه سازمان تاکسیرانی با برگزاری کلاس های آموزشی نسبت به غنی سازی رفتار و گفتار تاکسیرانان اقدام کند، قطعا تاکسی های شهر می توانند الگوهای مناسب را به شهروندان منتقل و به مدرسه سیار آموزش های شهروندی تبدیل شوند.
محمدصادق باغستانی در بازدید سرزده از سازمان تاکسیرانی کرج و حومه، این نهاد را یکی از بازوان خدماتی مدیریت شهری دانست و گفت: سازمان تاکسیرانی بخش مهمی از ناوگان حمل و نقل عمومی را شامل می شود و روزانه هزاران نفر مسافر درون شهری با استفاده از تاکسی ها خود را از مبداء به مقصد و بالعکس می رسانند. این عضو شورا ضمن ابراز رضایت از اقدامات ارزشمند سازمان تاکسیرانی، اذعان داشت: با توجه به اینکه تاکسیرانان می توانند در بهبود فرهنگ شهروندی نیز تاثیر گذار باشند، ضرورت دارد برنامه هایی به منظور ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی برنامه ریزی و اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه آموزش تاثیر بسزایی در ارتقای فرهنگ شهروندی ایفا می کند، گفت: به طور مثال مسافرانی که برای اولین بار وارد شهر می شوند از تاکسی برای جابجایی خود استفاده می کنند به همین دلیل تاکسی ها در معرفی فرهنگ هر شهر نقشی نمادین دارند. عضو شورای اسلامی شهر کرج در ادامه به شبانه روزی بودن فعالیت تاکسیرانان اشاره کرد و با بیان اینکه هیچ سازمانی به اندازه تاکسیرانی با مردم تعاملات ندارد، افزود: با توجه به این امر ناوگان حمل و نقل عمومی از ظرفیت بالایی برای گسترش فرهنگ شهروندی برخوردار است که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود. این عضو شورا همچنین پیشنهاد داد؛ تهیه و توزیع سی دی های آموزشی بین رانندگان تاکسی نیز می تواند در بحث آموزش های شهروندی ایفای نقش کند و این مهم رسالت مدیریت شهری را با هزینه ای کمتر به منصه ظهور می رساند و این موضوع کمک شایانی به اجرای عملکردی بهتر و خدمت رسانی مطلوب تر به شهروندان می کند. وی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ در آینده ای نه چندان دور شاهد ترویج گسترده فرهنگ شهروندی از سوی تمام نهاد ها و ارگان های شهری باشیم.