2 شهریور 1394
شماره خبر: 147778

مشارکت بخش خصوصی سیاستی کارآمد جهت تحقق توسعه شهری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مشارکت بخش خصوصی سیاستی کارآمد جهت تحقق توسعه شهری است


معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج گفت: حضور و مشارکت بخش خصوصی سیاستی کارآمد جهت توسعه شهری همچنین بهبود و ارتقاء کمی و کیفی طرح های پیش بینی و قابل اجرا در سطح شهر است.
فرج الله ایلیات با بیان این مطلب افزود: از آیتم های لازم و ضروری برای توسعه کلانشهر کرج که آینده شهر و رفاه شهروندان و آیندگان را تضمین می کند، تمرکز بر تحقق و وصول درآمدهای پیش بینی شده است؛ برای رسیدن به آنچه حال و آینده شهر به آن نیاز دارد، جذب درآمدهای پایدار امری مهم و اجتناب ناپذیر است. وی با تاکید بر اینکه در کلانشهر کرج برای انجام فعالیت های عمرانی، ساختاری و به طور کلی طرح های کلان نیاز به حضور فعال بخش خصوصی داریم، اذعان داشت: حوزه معاونت مالی و اقتصادی شهرداری کرج نیز با اشراف بر این مهم همچنین درک ضرورت حرکت در مسیر جذب منابع پایدار و مستمر مالی که تنها راهکار ساختارهای مالی شهر است در مسیر جذب سرمایه های بخش خصوصی تلاش می کند. ایلیات، تاکید شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج در خصوص تحقق این مهم را یادآور شد و افزود: از اقدامات مهمی که توسط این دو نهاد به جد پیگیری می شود، بسترسازی برای افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در همه عرصه های شهری می باشد. بسیاری از پروژه های شهر با مشارکت بخش خصوصی به نتیجه مطلوب می رسند. وی، عنوان کرد: می توان برای شهر کرج پروژه های متعددی را تعریف کرد که اساس آن با مشارکت بخش خصوصی و آورده های مالی و سرمایه های این بخش اجرایی شود.
نقش درآمدهای پایدار در سرعت بخشی به برنامه های عمران شهری
معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج، نقش درآمدهای پایدار در سرعت بخشی به برنامه های عمران شهری را یادآور شد و با تاکید بر اقتصادی سازی پروژه های عمران شهری، بیان کرد: این اقدام از جمله سیاستهایی است که زمینه را برای اجرای پروژه های مشارکتی با محوریت جذب سرمایه های بخش خصوصی فراهم می کند؛ بی شک اجرای پروژه های مشارکتی موجب بهبود کیفی شرایط زندگی شهری می شود. این معاون، افزایش منابع مالی پایدار در شهر کرج را ضروری دانست و با عنوان اینکه ساماندهی و شفاف سازی نظام مالی و تسهیل در روند امور جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی در سرعت بخشی به اجرای طرح های شهری و پیشرفت منطقی ساختار های شهر کمک شایانی می کند، گفت: افزایش درآمدهای پایدار شهرداری در این شرایط به نحو موثری ممکن می شود. ایلیات با تاکید بر برنامه‌ریزی به منظور افزایش سهم درآمدهای پایدار از بودجه سالانه شهرداری کرج عنوان کرد: افزایش درآمدهای پایدار از طریق تصمیمات و همفکری اعضای شورای اسلامی شهر کسب می شود؛ اهتمام برای رسیدن به کسب این درآمد مهم در اولویت برنامه های درآمدی است که به جد پیگیری می گردد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود