7 شهریور 1394
شماره خبر: 148032

قدرت ارتباطات و رسانه نباید دست کم گرفته شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

قدرت ارتباطات و رسانه نباید دست کم گرفته شود


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج گفت: بالاترین قدرت، قدرت ارتباطات است و بهره گیری مفید از این امکان و فرصت گرانبها به عهده ادارات ارتباطات می باشد که البته این اصل مهم در شهر کرج از نمود کافی و مناسب برخوردار نیست.
سعید فیروزگاه این مطلب را در آیین افتتاح دوره آموزشی نیروهای اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج که با حضور مسئولان روابط عمومی سازمان ها و مناطق تابعه این دستگاه و تعدادی از اصحاب رسانه برگزار شد و بیان داشت: امروزه بخش قابل توجهی از اتفاقاتی که در سطح جهان به وقوع می پیوندد با آنچه در سطح رسانه ها منعکس می شود، بسیار متفاوت است که این امر به استفاده مناسب روابط عمومی ها از امکانات قوی و بلامنازع رسانه و تبلیغات باز می گردد. فیروزگاه با تاکید بر ضرورت پویایی روابط عمومی ها، خواهان ارتقای آگاهی و شناخت مسئولان و نیروهای این مجموعه ها از حوزه عمل خویش و امکانات و فرصت هایی که در آن وجود دارد، شد و اضافه کرد: اگر مسئولان و نیروهای شاغل در این بخش ها، قدر امکانات و بسترهایی که برای رشد در این عرصه وجود دارد را به خوبی دانسته و بتوانند از فرصت موجود بهره برداری مناسب نمایند، می توانند چهره شهر و برداشت شهروندان از محیط شهری و اجتماعی خود را تا حد بسیار زیادی ارتقاء دهند. وی تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری از دستگاه ها و بخش های اداری، حوزه روابط عمومی و ارتباطات به نصب بنر و تابلوهای مناسبتی محدود شده و رویکرد این بخش به رویکردی کلیشه ای تبدیل شده که این تنها یک بعد کوچک از حوزه عملکردی روابط عمومی هاست. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج، با بیان اینکه واژه های عمومی و ارتباطات هر دو باید در عملکرد روابط عمومی ها نمود پیدا کرده و دیدگاه شهروندان را نسبت به فعالیت یک دستگاه اصلاح و ویرایش کند، تاکید کرد: انتظارات بخصوص از روابط عمومی های مناطق و سازمان ها در شهرداری کرج بسیار بالاتر از وضع موجود است که این امر اصلاح نگرش مسئولان و مدیران عامل سازمان ها و مناطق به جایگاه روابط عمومی و تعریف نقش آن را نیاز دارد. وی در پایان خاطرنشان کرد: عملکرد موثر این بخش می تواند شهرداری را در نظر شهروندان به عنوان ارگانی مفید و موثر در شهر یا عکس آن مطرح کند که این نشان دهنده حساسیت فعالیت در عرصه ای به نام روابط عمومی که به کیفیت ارتباطات دستگاه ها و ارگان ها با مردم و مخاطبان می پردازد، است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود