فضاهای تبلیغاتی به اشباع معرفی کالاهای تجاری در آمده است!
سپیدارآنلاین: گروه شهری
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با انتقاد از اشباع فضاهای تبلیغاتی از معرفی کالاهای تجاری، خواستار اختصاص بخشی از بنرها و بیلبوردهای موجود به آموزش حقوق شهروندی و اشاعه مفاهیم فرهنگی و دینی شد.
محمود دادگو این مطلب را اعلام کرد و اذعان داشت: بنرهای سطح شهر مملو از تبلیغات اجناس و محصولات ایرانی و خارجی است حال آنکه این نوع تبلیغ باید به نسبت آموزش حقوق شهروندی یا انتقال پیام های شهروندی، فرهنگی، دینی و آموزشی در حاشیه و سایه باشد که متاسفانه چنین رویه ای مشاهده نمی شود و همه عوامل دست به دست یکدیگر داده اند تا مردم را به ورطه مصرف گرایی سقوط دهند. وی با بیان اینکه متاسفانه برخی نهادها به بهانه انتقال پیام های فرهنگی و آموزشی به اقشار مختلف جامعه مجوز نصب بیلبورد و بنر را از شهرداری کرج دریافت می کنند اما در ادامه و به منظور درآمدزایی بیشتر، آن را به شرکت ها و بانکها اجاره می دهند، گفت: این در حالی است که شهروندان از بسیاری سرفصل ها و مفاد حقوق شهروندی خویش بی اطلاع هستند و این فقدان آگاهی مشکلات عدیده ای را برای ایشان به همراه داشته است. رئیس پارلمان شهری کرج در ادامه با اذعان بر اینکه اشراف شهروندان به حقوق خویش از بروز بسیاری از اعمال و سیاست های نادرست جلوگیری می کند، آگاهی مردم را یکی از مهمترین ابزار و امکانات برای اعمال قانون دانست. این مسئول ارشد شهری، تاکید کرد: زمانی که مردم نسبت به حقوق خود آگاهی داشته باشند، به سادگی زیر بار اقدامات و تعیین سیاست هایی مغایر با قانون و حقوق شهروندی نرفته، در نتیجه کیفیت مطالبه گری از مسئولان نیز ارتقاء می یابد. وی، مطالبه گری شهروندان بر اساس حقوق اولیه و اساسی آنان را یکی از راهکارهای پیشرفت ارزیابی و خاطرنشان کرد: مردمی که نسبت به حقوق خود آگاهی داشته و این قوانین را می شناسند، به وظایف متقابل مسئولان در قبال شهروندان و عکس آن، اشراف داشته و به خوبی روش های پیگیری مطالبات و نیازهای خویش را دنبال می کنند.این عضو باسابقه مدیریت شهری کرج، از معاونت ها و سازمان های متولی امر فرهنگ شهری و شهروندی بخصوص معاونت و سازمان فرهنگی ورزشی خواست نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشیدن به شهروندان در این زمینه به طور جدی اقدام نمایند. دادگو با گلایه از کمبودهای این حوزه، بیان داشت: باید بخش قابل توجهی از امکانات تبلیغی و اطلاع رسانی شهری را به سمت ارتقای آگاهی و شناخت شهروندان نسبت به حقوق، تکالیف و مسئولیت های متقابل آنان و مسئولان سوق دهیم.