9 مهر 1394
شماره خبر: 150111

سوله های بحران در 4 منطقه شهری کرج آماده تحویل است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 سوله های بحران در 4 منطقه شهری کرج آماده تحویل است


مدیر پیشگیری و مقابله با حوادث و بحران شهرداری کرج، آمار سوله های بحران آماده شده توسط مناطق مختلف شهرداری کرج را اعلام کرد و گفت: سوله ها در چهار منطقه 2،3،10 و 12 احداث شده و آماده تحویل است.
علی فتحی این مطلب را اعلام کرد و با تاکید بر اینکه هر منطقه موظف به معرفی زمین و آماده سازی یک سوله بحران به شهرداری کرج است، افزود: سوله بحران منطقه 7 شهرداری کرج هم اکنون در مرحله سفت کاری قرار دارد. وی اظهار داشت: مناطق 5 و 8 شهرداری کرج هنوز نتوانسته اند زمین مناسبی برای این منظور به شهرداری معرفی کنند که از جمله دلایل عدم معرفی زمین هماهنگ نبودن مشخصات اراضی موجود در منطقه با شاخصه های مد نظر ما برای احداث سوله بحران بوده است. به گفته فتحی، دیگر مناطق شهری کرج نیز با همین مشکل مواجه می باشند و گاه پیش آمده که مناطق زمین هایی را معرفی کرده اما با این اراضی برای احداث سوله موافقت نشده است. اگرچه روند کار در حال پیگیری است و مناطق پیوسته به تامین زمین مورد نیاز مجاب می شوند. مدیر پیشگیری و مقابله با حوادث و بحران شهرداری، کمترین و بیشترین متراژ زمین هایی که قابلیت احداث سوله بحران در مناطق دارند را بین 800 تا 1250 متر عنوان کرد که بزرگترین زمین با متراژ 1250 متر در منطقه 2 قرار دارد. این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر این سوله ها، شهرداری تعداد 12 قطعه زمین از هر منطقه شهری کرج را با اعتبار 18 میلیارد تومان خریداری کرده است تا با برگزاری مناقصه، احداث سوله های بحران را در این اراضی آغاز کند.
طبق گفته های فتحی، سوله های تهیه شده در حالت عادی به عنوان مکان های ورزشی با اولویت بانوان مورد استفاده قرار می گیرد و در شرایط بحران پناهگاه و بیمارستان موقت خواهد بود. وی اذعان داشت: در کنار هر سوله انبار تجهیزات مشتمل بر حدود 300 قلم از اقلام و لوازم اضطراری همچون موتور برق، بیل و کلنگ و دیگر ابزار کمکی و امدادرسانی نگهداری می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود