24 آبان 1391
شماره خبر: 15023

سرانه مطالعه در البرز 12 دقیقه

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

سرانه مطالعه در البرز 12 دقیقه

سپیدار آنلاین: شهردار کرج عنوان کرد: بر اساس اعلام شورای فرهنگ عمومی، سرانه مطالعه کتاب در استان البرز بین 10 تا 12 دقیقه است که این میزان از سوی سایت های معتبر کشور نیز تایید شده است.
سید علی آقازاده در گفتگو با برنامه رادیویی در "جستجوی فردا " ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و تقارن آن با راه اندازی مرکز سیمای البرز، اظهارداشت: راه اندازی سیمای البرز نقش بسزایی در ارائه برنامه های فرهنگی با محور های مختلف به ویژه کتاب و کتابخوانی دارد. وی با اشاره به نقش شهرداری در راه اندازی سیمای البرز، عنوان کرد: شهرداری برغم اینکه، سازمانی خدمات رسان و مجری طرح های عمرانی در سطح شهر است، اهتمام ویژه ای برای اجرای طرح ها و برنامه های فرهنگی دارد که با توجه به این مهم، سال گذشته نسبت به تامین هزینه یک میلیارد تومانی به منظور راه اندازی سیمای البرز اقدام کرد. آقازاده در ادامه با اشاره به سرانه 10 تا 12 دقیقه ای مطالعه در استان البرز عنوان کرد: سرانه کتابخوانی استان البرز نسبت به سرانه مطالعه در کشور که بر اساس آمار دو دقیقه عنوان شده است، بسیار مطلوب است. وی با بیان اینکه، سرانه مطالعه در استان، سرانه قابل قبول و مطلوبی در مقایسه با سرانه کشور است، اذعان داشت: با توجه به دارا بودن میزان سهم استان در زمینه مطالعه باید نسبت به برنامه ریزی های کارآمد به منظور افزایش سرانه کتابخوانی دراین استان از سوی دستگاه های متولی اقدام شود. آقازاده با اشاره به فعالیت مجموعه فرهنگی شهرداری اعم از حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان فرهنگی و ورزشی همچنین حوزه روابط عمومی در زمینه تشویق مردم برای توسعه موضوع کتابخوانی، گفت: شهرداری کرج اهتمام ویژه ای برای اجرای فعالیت های فرهنگی به ویژه تدوین برنامه هایی با محوریت ایجاد انگیزه و علاقمندی شهروندان به مطالعه دارد. شهردار کرج بیان کرد: برغم اینکه، فعالیت های فرهنگی در چارچوب وظایف و اختیارات شهرداری ها گنجانده نشده است، شهرداری کرج تاکید بسیار زیادی بر انجام امور فرهنگی در سطح گسترده دارد که ایجاد بیش از 15 مکان فرهنگی در مجموعه شهرداری و در اختیار قرار دادن 10 هزار جلد کتاب به شهروندان نمونه ای از اقدامات فرهنگی شهرداری در راستای افزایش سرانه مطالعه است. آقازاده با یادآوری افتتاح کتابخانه دیجیتال در کرج با بیان اینکه، این کتابخانه سال گذشته توسط شهرداری در تالار شهیدان نژاد فلاح رونمایی شد، عنوان کرد: این کتابخانه بیش از میلیون های نسخه کتاب را در دسترس شهروندان قرار می دهد. وی اظهارداشت: اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه های متولی فرهنگی و شهرداری نقش بسزایی در کسب رتبه مناسب و مطلوب استان در زمینه سرانه مطالعه و کتابخوانی داشته است.
پرداخت بیش از 2 میلیارد تومان به نهاد کتابخانه های استان
شهردار کرج در ادامه با اشاره به قانون تخصیص نیم درصدی بودجه کل شهرداری ها به منظور توسعه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: طبق قانون مقرر شده است که شهرداری ها نیم درصد از کل بودجه خود را برای توسعه عرصه کتاب و کتابخوانی در اختیار نهاد های کتاب خانه های استان قرار دهند که به تبع این مهم، شهرداری کرج از سال 88 تا کنون میزان دو میلیارد تومان از کل بودجه خود را در اختیار نهاد کتابخانه استان البرز قرار داده است. آقازاده خاطرنشان کرد: علاوه بر اين توافق شد، شهرداری کرج با تایید شورای اسلامی شهر مبلغ 500 میلیون تومان را بصورت تهاتر مبنی بر دراختیار قرار دادن فضای مورد نیاز کتابخانه در اختیار نهاد کتاب خانه های البرز قرار دهد. این مسئول، هماهنگی و تعاملات فی مابین دستگاه ها متولی امور فرهنگی با سایر دستگاه ها را ضروری دانست و گفت: تحقق این امر نقش بسزایی در ایجاد زمینه های پیشرفت امور فرهنگی در سطح شهر و استان دارد.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود