11 آبان 1394
شماره خبر: 151992

پیشرفت مطلوب عملیات عمرانی در بلوار انرژی اتمی رجایی شهر

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پیشرفت مطلوب عملیات عمرانی در بلوار انرژی اتمی رجایی شهر


مدیر منطقه 7 شهرداری کرج گفت: به همت عوامل اجرایی معاونت فنی عمرانی این دستگاه اجرای بیش از دوهزار مترمربع عملیات نهرکشی در بلوار در دست احداث انرژی اتمی اجرایی می شود که بخشی از آن محقق گردیده و بخش دیگر آن بزودی به پایان خواهد رسید.
علیرضا کیان عنوان کرد: تاکنون بیش از 100 مترطول عملیات جدولگذاری در بلوار در حال احداث انرژی اتمی به اتمام رسیده و 90 هزار مترمکعب عملیات خاکی در قالب پی کنی، تسطیح، رگلاژ و مخلوط ریزی نیز اجرایی شده است. مدیر منطقه 7 شهرداری کرج در ادامه همچنین از انجام 20 هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری در خیابان منصوری فرد واقع در ضلع جنوبی بلوار انرژی اتمی خبر داد و گفت: جدولگذاری خیابان مذکور نیز در 900 مترمکعب محقق گردید که این عملیات همچنان ادامه خواهد داشت. کیان با اشاره به اجرای دو هزار مترمکعب عملیات خاکی در خیابان منصوری فرد، بیان کرد: عملیات مذکور در حال اجرا بوده که با به پایان رسیدن آن و بازگشایی و بهره برداری از معابر بالادست، شهروندان می توانند شاهد گام های موثری در کاهش بار ترافیکی بلوار موذن باشند. این مسئول از بازگشایی لاین غربی بلوار انرژی اتمی (جاده محمودآباد) با هدف روان سازی ترافیک خبر داد و اظهار داشت: با بازگشایی محور مذکور، همچنین اجرای عملیات پیاده روسازی نیز در دستور کار قرار گرفته است. وی، گفت: شهرداری این منطقه با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، پیگیری های لازم را به منظور تامین اعتبار اجرای عملیات بهسازی و پیاده رو سازی بلوار انرژی اتمی در دستور کار خود قرار داده است که پس از برگزاری مناقصه، پیمانکار پروژه مشخص می شود و در اسرع این پروژه در حدفاصل میدان طالقانی تا بلوار باغستان آغاز خواهد شد. کیان، بیان کرد: اميد است با اجراي اين پروژه بزرگ علاوه بر ايمن سازي ترافيكي جاده محمود آباد، معبري نيز جهت پياده روي و تفريحات سالم برای شهروندان منطقه ايجاد گردد تا افزایش رفاه آنها هم میسر شود. مدیر منطقه 7 شهرداری کرج در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: بر این اساس، عملیات پیاده روسازی و همسطح سازی خیابان آزادی واقع در این منطقه در دو هزار مترمربع از مرداد ماه سال جاری آغاز شده بود که با تخصیص اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان به اجرا رسید. این مسئول، ادامه داد: بهسازی جداول به طول 500 متر و پیاده روسازی شهرک جهازی ها در هزار متر از دیگر اقدامات این حوزه بوده که همچنین در ضلع شرقی خیابان محمودآباد تا ابتدای خیابان منصوری فرد هزار و 500 مترمربع پیاده روسازی، 900 مترمربع جدولگذاری و 20 هزار مترمکعب خاکبرداری به اجرا درآمده است. وی در ادامه به اجرای دو هزار متر جدولگذاری در ضلع شرقی بلوار جمهوری حد فاصل بلوار موذن تا میدان رستاخیز اشاره کرد و گفت: ایجاد راستگردهایی برای فرعی های منشعب در این محدوده و اصلاح هندسی آنها از دیگر عملیات های صورت گرفته بود. مدیر منطقه 7 شهرداری کرج، یادآور شد: اجرای عملیات خاکبرداری ضلع شمالی بلوار موذن در هزار و 600 مترمربع نیز از اواسط مرداد ماه سال جاری آغاز شده که به زودی به پایان خواهد رسید. کیان در تشریح فعالیت های حوزه عمران منطقه 7 شهرداری کرج به اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت خیابان پیروزی این منطقه اشاره و بیان کرد: عملیات مذکور با استفاده از 3 هزار تن آسفالت تا تقاطع بلوار موذن به اتمام رسیده است. این مسئول در پایان گفت: به منظور احداث پل انتهای خیابان پیروزی شمالی، تا به حال اجرای عملیات زیرسازی به منظور ایجاد لوله گذاری بتنی به صورت دوبل در نهر دلمبر واقع در انتهای خیابان مذکور صورت گرفته و عملیات ایجاد راه دسترسی به معابر بالادست و شهرک بهارستان نیز آغاز گردیده است.
اجرای 50 هزار متر خط کشی محوری و ممتد معابر
علیرضا کیان در ادامه با اشاره به فعاليت هاي انجام شده در زمینه خط کشي هاي ترافيکي معابر و نصب تابلوها و علائم راهنمايي و رانندگي، يادآور شد: 50 هزار متر عملیات خط کشی محوری، ممتد و منقطع، 100 مترمربع رنگ آمیزی سرعتگیرها و رنگ آمیزی هزار و 50 بلوک عابر محقق شده است. تجهیز ايستگاه هاي اتوبوس و تاکسي، ايمن سازي و نوسازی تجهيزات و علائم ترافيکي و افزایش تجهيزات هوشمند ترافيکي در سطح معابر منطقه 7 شهرداری کرج به ویژه در خیابان هایی که به مدارس منتهی می شوند از ديگر اقداماتي بود که این مسئول به آنها اشاره کرد.
کاشت 4 هزار اصله درختچه و 2 هزار گل پوششی بلوارهای بیهقی و موذن
این مسئول شهر همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه فضای سبز منطقه 7 شهرداری کرج طی شش ماه گذشته سال جاری اشاره کرد و گفت: اجرای عملیات حفاری و لوله گذاری به منظور انتقال آب خام در 700 متر، کاشت بیش از دو هزار و 100 گل ثابت پوششی و کاشت بیش از 350 عدد درختچه از جمله اقداماتی است که در بلوار بیهقی صورت گرفته است. کیان افزود: کاشت 99 اصله درخت، اجرای عملیات خاکبرداری و خاکریزی با استفاده از 120 دستگاه خاور نیز در بلوار بیهقی منطقه 7 شهرداری کرج اجرایی شده است. وی در پایان به فعالیت های صورت گرفته در بلوار موذن اشاره کرد و گفت: در مدت مذکور کاشت بیش از چهار هزار و 600 اصله درختچه در این بلوار صورت گرفت و عملیات جدولگذاری اطراف 100 اصله درخت انجام شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود