16 آبان 1394
شماره خبر: 152297

شرایط تسویه بدهکاران شهرداری کرج با تخفیف 23 درصدی مهیا شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شرایط تسویه بدهکاران شهرداری کرج با تخفیف 23 درصدی مهیا شد


دبیر شورای اسلامی شهر کرج گفت: بدهکاران (اعم از حقیقی و حقوقی) با دریافت تسهیلات بانکی از بانک شهر قادر به تسویه مطالبات شهرداری کرج خواهند بود که این مهم به رشد درآمدی شهرداری در فصل بحران مالی کمک شایانی می کند.
امیرحسام عباسی گفت: بخش عمده ای از اقتصاد شهری وابسته به ساخت و سازها می باشد و رونق در عرضه و تقاضای مسکن ارتباط مستقیمی با رشد درآمدی شهرداریها دارد. وی با بیان اینکه صنعت ساختمان نبض تپنده اقتصاد شهری است و بیش از 80 درصد درآمد سالانه شهرداریها از محل عوارض صدور پروانه ساخت، جرایم کمیسیون ماده صد، عوارض کسری پارکینگ و... تامین می شود، افزود: متاسفانه و متاثر از شرایط کلی کشور، حدود دو سالی است که صنعت ساخت و ساز در کلانشهر کرج با رکود شدیدی مواجه شده و به تبع آن اقتصادی شهری نیز دچار آسیب هایی گردیده است.
این مسئول شهری خاطر نشان کرد: از آنجا که بخشی از دهک های جامعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنایع وابسته به ساختمان سازی فعالیت دارند، رکود ادامه دار بازار مسکن به معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی خانوارها دامن زده و جامعه را دچار آسیب هایی کرده است که رفع آنها ریشه در رونق ساخت و سازها دارد. به گفته عباسی، گرچه شهرداری کرج طی دو سال اخیر برای تامین بار مالی طرح ها و پروژه های عمرانی و خدماتی از سد موانع و مشکلات عبور کرده و خدمات رسانی جهادی به شهروندان کماکان ادامه دارد، اما تضمینی برای تداوم این رویه وجود ندارد و رونق بخشی به بازار مسکن ضرورتی است که باید در دستور کار برنامه ریزان قرار گیرد.
بانک شهر برای رونق اقتصاد شهری به میدان آمده است
دبیر شورای اسلامی شهر کرج همچنین گفت: به همین منظور، علی ترکاشوند، شهردار ایران کوچک با حمایت و نظر موافق اعضای شورای اسلامی شهر، با مدیران ارشد بانک شهر وارد مذاکره و گفتگو شد و در نهایت پس از چند دور رایزنی های فشرده، نتایج خوبی حاصل شد که به رونق اقتصاد شهری کمک شایانی می کند. وی، اذعان داشت: بر اساس مفاد تفاهم نامه منعقده، کلیه بدهکاران حقیقی و حقوقی شهرداری کرج که قادر به تسویه حساب نیستند، با مراجعه به بانک شهر قادر به دریافت تسهیلات بانکی به منظور پرداخت بدهی خود می شوند. این فرصت طلایی با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور تا پایان سال 1395 برقرار است و متقاضیان قادر به استفاده از آن می باشند. عباسی در توضیح بیشتر این تفاهم نامه اظهار کرد: یکی از مزایای دریافت تسهیلات بانکی به منظور تسویه مطالبات شهرداری کرج بهره مندی از تخفیف ویژه 23 درصدی است؛ به نحوی که بانک شهر این میزان تخفیف را از کل بدهی کسر و سپس آن را به حساب شهرداری واریز می نماید. این عضو شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: تسهیلات بانکی مذکور بدون کارمزد و بهره بوده و دریافت کنندگان بایستی در اقساط 24 ماهه نسبت به تسویه حساب با بانک شهر اقدام نمایند و ضمن بهره مندی از تخفیف 23 درصدی، همچنین امکان پرداخت اقساطی بدون تحمل فشار مالی برایشان فراهم می باشد. این مسئول شهری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه با تزریق نقدینگی به شهرداری کرج، این نهاد خدمات رسان قادر به برنامه ریزی منسجم تر به منظور محرومیت زدایی و توسعه عمران و آبادانی شهری خواهد بود، افزود: چنانچه پیمانکاران مطرح در شرایط کنونی که بسیاری از شهرداریها و نهادهای دولتی با کمبود نقدینگی مواجه هستند، از تسویه نقدی شهرداری کرج اطمینان حاصل کنند، قطعا در صحنه حاضر خواهند شد و این مهم ارتقای کمی و کیفی پروژه ها را به دنبال دارد.
دبیر پارلمان شهری کرج در پایان آورد: مصوبه و توافق مذکور با بانک شهر مشمول عوارض مربوط به کمیسیون توافقات نیز می شود و عزیزان تا پایان سال آینده (95) برای مراجعه به بانک شهر و اعلام تقاضا به منظور استفاده از تسهیلات فوق الذکر فرصت خواهند داشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود