20 آبان 1394
شماره خبر: 152649

40 دوربین جدید به تجهیزات نظارت ترافیکی شهر کرج اضافه می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

40 دوربین جدید به تجهیزات نظارت ترافیکی شهر کرج اضافه می شود


معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار کرج از انقعاد قرار دادهای جدید مرکز کنترل ترافیک این دستگاه خبر داد و گفت: قرارداد خرید 40 دوربین نظارت ترافیکی در سطح تقاطعات و گره های ترافیکی شهر با سازمان فناوری اطلاعات بسته شده است.
احمد افضلی این خبر را اعلام کرد و بیان داشت: به منظور توسعه فعالیت های مرکز کنترل ترافیک شهرداری، قراردادی با سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرج منعقد شد که بر اساس آن خرید، نصب و نگهداری تجهیزات نظارت تصویری و شبکه فیبر نوری در فاز اول انجام خواهد شد. افضلی، مبلغ این قرارداد را بیش از 900 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این رقم به منظور راه اندازی نزدیک به 40 دوربین نظارت ترافیکی در سطح تقاطعات و گره های ترافیکی و شلوغ سطح شهر که مورد شناسایی قرار گرفته اند، تعیین شده است. وی، وظیفه این دوربین ها و قابلیت های آنها را نیز مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: وظیفه این دوربین ها رصد جریان ترافیک و پایش تصاویر معابر و راههای شریانی شهر است و با توجه به وسعت مکان های در نظر گرفته شده و تعداد دوربین ها امکان این نظارت بیشتر و بهتر میسر خواهد بود. به گفته معاون شهردار کرج در امور حمل و نقل و ترافیک، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج از ردیف بودجه معاونت حمل و نقل و ترافیک تاکنون طولی بالغ بر 54 کیلومتر شبکه فیبرنوری را اجرایی نموده است که شبکه ایجاد شده بستر ارتباطی دوربین های نظارت ترافیکی را فراهم می کند. افضلی افزود: با در نظرگرفتن برد بصری دوربین ها با شعاع 400 متر، دوربین ها مساحتی بالغ بر 20 کیلومتر مربع از سطح شهر را پوشش داده و جریان آن را به مرکز کنترل ترافیک مخابره می کنند. این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون هفت دوربین در سطح شهر و تقاطعات اصلی محدوده ترافیکی نصب شده است که با انعقاد این قرارداد تعداد دوربین های ترافیکی حدود 50 درصد افزایش می یابد. با نصب این دوربین ها علاوه بر محدوده ترافیکی، سایر معابر و تقاطعات نیز به مرکز کنترل ترافیک نصب خواهد شد.
افضلی از انعقاد قرارداد دیدافزار سیستم نیز توسط معاونت خبر داد و اذعان داشت: قرارداد خرید به مبلغ 60 میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات دوربین های پلاک خوان، دکلها، دوربین های نظارت تصویری و تابلوهای vms منعقد شده که همگی خریداری شده و تحویل شهرداری شده است. وی همچنین افزود: قرارداد اجرا به مبلغ 23 میلیارد ریال از بودجه سال 94 شهرداری که 35 درصد آن نقد و 70 درصد به صورت تهاتر تعیین شده، تنظیم شده است. طبق این قرارداد که با عنوان خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات مکانیزاسیون محدوده ترافیکی بسته شده، کلیه تجهیزات خریداری شده نصب خواهد شد. افضلی گفت: بر این اساس کلیه محدوده ترافیکی مصوب تحت پوشش دوربین های پلاک خوان در 43 معبر ورودی و تعداد 88 دوربین فعالیت خود را در پایان سال جاری انجام خواهد داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود