26 آبان 1394
شماره خبر: 153027

نشاط اجتماعی از مسیر بالندگی بانوان می گذرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 نشاط اجتماعی از مسیر بالندگی بانوان می گذرد


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: نشاط اجتماعی از مسیر بالندگی بانوان می گذرد و مسئولان باید توجه ویژه ای نسبت به رفع نیازها و دغدغه های این قشر حساس و تاثیرگذار جامعه داشته باشند.
فاطمه اسکندری ادامه داد: تاکنون طرح های بسیاری در حوزه های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی به منظور شاداب سازی بانوان جامعه در صحن علنی و همچنین کمیسیون فرهنگی شورای شهر مطرح شده است که برخی از آنها اجرا شده و برخی نیز در دست اقدام می باشند. وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی بانوان مترادف با نشاط جامعه می باشد، تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که امکانات و بستر مناسبی برای فعالیت های اجتماعی بانوان مهیا شود و بتوانیم با فراهم آوردن زیر ساخت های فرهنگی و ورزشی، آنطور که باید و شاید به این قشر مهم بهاء قائل شویم. عضو پارلمان شهری کرج در همین ارتباط به تصویب لایحه ای در کمیسیون فرهنگی و همچنین صحن علنی اشاره کرد که بر مبنای بر آن استفاده بانوان از کلیه سالن ها و مجموعه های ورزشی تحت پوشش شهرداری کرج به صورت نیم بهاء خواهد بود و در آینده ای نزدیک، شاهد اجرای این طرح خواهیم بود. اسکندری همچنین گفت: در حال حاضر مراسم ورزش صبحگاهی همه روزه از ساعت 7 الی 8 و 30 دقیقه صبح در سالن های ورزشی سطح شهر برگزار می شود که حضور در آنها برای کلیه بانوان رایگان است و باید از آن به عنوان گامی مهم در راستای تامین نشاط و شادابی بانوان به خصوص زنان خانه دار یاد کرد.
ورزش پلی به سوی جامعه ای بدون آسیب های فرهنگی و اجتماعی است
به گفته این عضو پارلمان شهری کرج، ورزش عامل نشاط اجتماعی و پلی به سوی جامعه ای بدون آسیب ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی است و اگر خواهان توسعه پایدار و حرکت به سمت ساختن شهری ایده آل هستیم، باید توجه لازم به توسعه امکانات رفاهی و ورزشی به خصوص برای بانوان در دستور کار برنامه ریزان و دست اندرکاران امر قرار بگیرد. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به آسیب هایی نظیر طلاق و سایر تهدیدهایی که در کمین بنیان خانواده ها است، گفت: این آسیب ها به خصوص در کلانشهرها نمود و بروز بیشتری دارد و در همین ارتباط به تخصیص ردیف اعتباری ویژه برای تقویت رفاه حال بانوان نیاز داریم که همانا نشاط اجتماعی از مسیر بالندگی بانوان می گذرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود