12 آذر 1394
شماره خبر: 154006

کنترل ترافیک راه حل کاربردی مقابله با آلودگی هوا است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کنترل ترافیک راه حل کاربردی مقابله با آلودگی هوا است


شهردار کرج با اشاره به وظایف انسانی در برابر محیط زیست، کنترل ترافیک شهری را راه حلی کاربردی و مهم برای مقابله با آلودگی هوا دانست و گفت: با مدیریت ترافیک نبض حیات شهر منظم تر می زند.
علی ترکاشوند با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به جمعیت روز افزون شهر کرج و افزایش بار ترافیکی در این کلانشهر، ضروری است به راهکارهای مدیریت ترافیکی اندیشید. این راهکارها باید به گونه ای باشد که حفاظت از محیط زیست در راس اهداف آن قرار گیرد. این مسئول با اشاره به اینکه اجرای اقدامات نوین با توجه به نیازهای شهر کمک شایانی به حل معضلات شهری می کند، گفت: آموزش و فرهنگسازی ترافیکی از جمله اقداماتی است که لازم است تا نهادینه شدن فرهنگ مطلوب شهروندی به صورت مداوم انجام شود. وی اجرای اقداماتی از جمله توسعه و اصلاح هندسی معابر، ساماندهی گذرگاه های عابر پیاده و اجرای طرح هوشمند سازی تقاطع ها را از راهکارهای پیشنهادی در حل معضل ترافیک نام برد و افزود: این برنامه ها با استفاده از کارشناسان خبره و بررسی های دقیق قابل اجرا هستند.
شهردار کرج در ادامه سخنان خود به استفاده از دوربین های کنترل سرعت به عنوان عملکرد نظارتی در راستای شناسایی رانندگانی که قوانین را رعایت نکرده و موجب ایجاد ترافیک می شوند یاد کرد و افزود: در برخی نقاط کلانشهر کرج دوربین هایی به صورت پایلوت نصب شده که در صورت بازخورد مطلوب تمام شهر به این دوربین ها مجهز می شوند. ترکاشوند اضافه کرد: بهره گیری از ساختار شهری در شهرهای توسعه یافته نیز می تواند نقش موثری در کاهش ترافیک شهروندی داشته باشد و تحقق این مهم نیازمند دقت در پروژه ها و توجه به انتخاب کارشناسان خبره در این خصوص می باشد. وی تشویق شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را از دیگر راهکارهای کنترل ترافیک شهری نام برد و گفت: در صورت فراهم آوردن زیرساخت های مناسب در حمل و نقل عمومی و ایجاد شرایط مناسب برای تردد شهروندان، تحقق این امر دور از انتظار نیست.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود