2 شهریور 1394
شماره خبر: 147780

غلبه بر ترافیک بدون زیر ساخت های فرهنگی و آموزش های همگانی میسر نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

غلبه بر ترافیک بدون زیر ساخت های فرهنگی و آموزش های همگانی میسر نیست


شهردار کرج اظهار داشت: برغم احداث تعدادی تقاطع غیرهمسطح و اجرای ده ها پروژه و طرح ترافیکی اما غلبه بر معضل ترافیک نیازمند ایجاد زیر ساخت های فرهنگی و آموزش های همگانی است.
علی ترکاشوند با بیان اینکه استان البرز به واسطه جاذبه های متعدد مورد انتخاب بسیاری از مردم به عنوان محل زندگی است، گفت: این موضوع گرچه توصیف خوب و ایده آلی از این کلانشهر است اما خود باعث شکل گیری پدیده های اجتماعی متعددی می شود که در صورت عدم مدیریت و کنترل، زمینه را برای بروز معضلات شهری فراهم می کند. وی بیان کرد: از جمله این معضلات که در اثر افزایش جمعیت در کلانشهر کرج رخ داده، معضل ترافیک است؛ مدیریت شهری نیز به منظور کنترل این مهم و کاهش حجم ترافیک اقدامات عمرانی متعددی را به انجام رسانده است که اجرای طرح های ترافیکی در قالب احداث روگذر و زیرگذر از جمله آنها می باشد. به گفته این مسئول ارشد شهری، برغم انجام این اقدامات کلانشهر کرج هم اکنون نیز با حجم قابل توجه ترافیک مواجه است و به منظور رفع این معضل، مدیریت شهری به سهم مسئولیت سازمانی گزینه ها و راهکارهای متعددی را در دستور کار دارد که از جمله مهمترین آنها فرهنگ سازی ترافیکی است.این مسئول اصلاحات ساختاری در کرج را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه با تحقق این مهم بسیاری از مشکلات و معضلات ترافیکی رفع می شوند، عنوان کرد: هدف از انجام بسیاری از پروژه های عمرانی از سوی شهرداری کاهش ترافیک شهری می باشد؛ بی شک با روانسازی ترافیک رفاه و آسایش زندگی شهروندی تامین می شود. شهردار مرکز البرز با اشاره به افزایش و تنوع وسایل نقلیه، این موضوع را به عنوان یکی از علت های افزایش ترافیک خواند و افزود: تنوع وسایل نقیله استقبال همگان را برای استفاده از خودروهای شخصی دو چندان می کند که به تبع بروز این مهم اقبال عمومی در استفاده از حمل و نقل عمومی کاهش می یابد.وی اضافه کرد: کاهش استقبال مردم در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی عامل مهمی در بروز معضل ترافیک شهری و افزایش آن می باشد؛ فرهنگسازی ترافیکی می تواند این موضوع را به نحو موثری ساماندهی کند.
توجه به قوانین ترافیکی حرکت در مسیر فرهنگسازی ترافیک است
شهردار کرج در ادامه با بیان اینکه توجه به قوانین و قواعد ترافیکی حرکت در مسیر فرهنگسازی ترافیک است، افزود: اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از مهترین برنامه هایی است که معضلات ترافیکی را کاهش می دهد. ترکاشوند، راه اندازی خطوط ریلی را از جمله بهترین راه حل های پذیرفته شده برای تردد شهری و حل معضل ترافیک دانست و عنوان کرد: گسترش حمل و نقل عمومی یکی از اصلی ترین راهکارهای حل ترافیک است؛ مدیریت شهری کرج نیز با توجه به پیامدهای مثبت این مهم اقدامات متعددی را برای راه اندازی خطوط مترو در دستور کار دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود